Mercedes-Benz GLA Forum banner
241 - 260 of 338 Posts
Ik heb net een head unit NTG5*1 gekocht met de datum 03/04/2017 van een Mercedes uit 2017 om mijn head unit te vervangen. Wordt dit een plug-and-play-wissel of moet ik het laten coderen??? Bedankt iedereen. Ik ben ook in Wembley-Londen en ik heb een grote blauwe activator waarmee ik uw auto gratis kan activeren als u dat nodig heeft. Kom gewoon langs voor een kopje koffie en de activatie.

Welk jaar is uw GLA? Als deze vóór december 2015 is gebouwd (MY 2016 productie), is een dongle misschien niet de oplossing voor u.
Sorry voor de late reactie, ik had problemen met inloggen. De mijne is gebouwd vóór december 2015, maar het heeft alle kenmerken van het hebben van de mogelijkheid, aangezien het de USB-poort heeft met het schermpictogram en het heeft het verbeterde scherm met navi.
Welk jaar is uw auto?Ik zie dat u in Texas bent, ik ook (in de omgeving van Dallas). Waar in TX bent u?
Ik ben gevestigd in Houston.

Ik heb nog een bevestiging dat Carplay en Android Auto geactiveerd kunnen worden op GLA's van voor december 15. Na het ontdekken van Carplay-instellingen in het engineering-menu besloot ik de gok te wagen en een OBD-activator te proberen. Ik kocht een van de grotere blauwe die ongeveer $80 kostten. Het ontgrendelde carplay zonder problemen, maar niet andoid auto. Dus ik ging naar de dealer en vroeg om een ​​firmware-upgrade naar een versie tussen 11/16 en 11/17. Ze gaven me uiteindelijk 12/17, en ik verloor carplay en de activator werkte niet meer. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er 2 verschillende activeringsmethoden zijn en 11/17 lijkt de cutoff te zijn. Ik kreeg een van de kleinere activators die beweerden te werken met auto's uit 2018+ en het werkte geweldig. Heb nu Auto en Carplay.

Mijn GLA:
MY 2016
Releasedatum: oktober 2015
Leverdatum: begin november 2015
Audio 20 Radio Navigation Capable NTG5. VIN-code 522
HMI-versie 13.07.2015
USB-module onderdeel A1728201600. Hoefde niet te worden gewijzigd.

Dus ik bracht mijn 2016 GLA naar mijn dealer, die me vertelde dat ik het niet kon installeren. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd.

Productiedatum is 10/2015

De carplay-menu-optie verschijnt, maar elke keer als ik hem aanzet, verschijnt het Variant Log, maar schakelt hij uit. Kan iemand me helpen? Moet ik mijn HMI updaten en de activator gebruiken?
Uw HMI-versie is niet bijgewerkt, u hebt er een nodig van 09/2016 of 2017 om te werken. Uw dealer moet de update uitvoeren
Dus ik ging terug naar de dealer en kon ze eindelijk overtuigen om de HMI te updaten. Welke activator moet ik krijgen?

Attachments

Dus, ik heb de verschillende ODB-activators en video's voor Android Auto gevonden. Net een 2016 GLA gekocht en uiteraard is deze nog nooit geactiveerd.

Dus, op de verschillende ODB's, blijven ze echter zeggen dat ze voor een verscheidenheid aan MB-modellen 2015+ zijn, maar de GLA zegt dat het voor de W156-productie is.

Mijn voertuig staat vermeld als X156, net als de hele klasse volgens MB. Dus wat is het verschil tussen de W156 en X156?

Mijn voertuig is ook geproduceerd vóór december 2015, het heeft een leverdatum van november 2015, dus hoe speelt dat in de situatie? Ik heb verschillende info gezien dat bepaalde ODB-activators voor december 2015 productiemodellen en later zijn.

Ik zou Android Auto graag gemakkelijk en goedkoop willen activeren, je zou denken dat het in een 2016-model geactiveerd zou zijn, maar wil ook geen geld uitgeven aan een ODB-module die uiteindelijk niet compatibel is.

Ik kan ook bevestigen dat ik de Audio20 COMMAND-module heb.

EDIT: Ik heb het gevoel dat de HMI niet is bijgewerkt. Hoeveel kost dat?

Bedankt bij voorbaat.

Dus, ik heb de verschillende ODB-activators en video's voor Android Auto gevonden. Net een 2016 GLA gekocht en natuurlijk is het nog nooit geactiveerd.

Dus, op de verschillende ODB's, blijven ze echter zeggen dat ze voor een verscheidenheid aan MB-modellen 2015+ zijn, maar de GLA zegt dat het voor de W156-productie is.

Mijn voertuig staat vermeld als X156, net als de hele klasse volgens MB. Dus wat is het verschil tussen de W156 en X156?

Mijn voertuig is ook geproduceerd vóór december 2015, het heeft een leverdatum van november 2015, dus hoe speelt dat in de situatie? Ik heb verschillende info gezien dat bepaalde ODB-activators voor december 2015 productiemodellen en later zijn.

Ik zou Android Auto graag gemakkelijk en goedkoop willen activeren, je zou gedacht hebben dat het in een 2016-model geactiveerd zou zijn, maar wil ook geen geld uitgeven aan een ODB-module die uiteindelijk niet compatibel is.

Ik kan ook bevestigen dat ik de Audio20 COMMAND-module heb.

EDIT: Ik heb het gevoel dat de HMI niet is bijgewerkt. Hoeveel kost dat?

Bedankt bij voorbaat.
Ik had precies hetzelfde model. 2016MY, manf. november 2015. Ik kon Apple CarPlay krijgen nadat ik bij de dealer had geklaagd om het te laten doen. Ik had eerder een van die Chinese plug-and-play modules gekocht die mensen steeds plaatsen - ik denk dat ik er $ 85 voor heb betaald. (Het werkte niet). Uiteindelijk heb ik de dealer ongeveer $ 300 betaald. Ze hebben daadwerkelijk de USB-module in de armsteun vervangen (dus het was een hardware-update en niet alleen een software-update).

Als je mijn eerdere berichten bekijkt, kun je de mercedes-memo zien die ik mercedes kon laten zien om ze ervan te overtuigen de upgrade te maken, Het kostte ze ongeveer een week om het uit te zoeken, maar ik denk dat ze op dit moment sneller zijn. Ik heb al meer dan een jaar carplay :)

Ik had precies hetzelfde model. 2016MY, manf. november 2015. Ik kon Apple CarPlay krijgen nadat ik de dealer had uitgekafferd om het te laten doen. Ik had eerder een van die Chinese plug-and-play modules gekocht die mensen steeds plaatsen - ik denk dat ik er $85 voor heb betaald. (Het werkte niet). Uiteindelijk heb ik de dealer ongeveer $300 betaald. Ze hebben daadwerkelijk de USB-module in de armsteun vervangen (dus het was een hardware-update en niet alleen een software-update. Als je mijn eerdere berichten bekijkt, kun je de Mercedes-memo zien die ik Mercedes kon laten zien om hen te overtuigen de upgrade uit te voeren, het kostte ze ongeveer een week om het uit te zoeken, maar ik denk dat ze op dit moment sneller zijn. Ik heb al meer dan een jaar Carplay :)
Bedankt voor de reactie. Helemaal niet wat ik hoopte, maar blij dat ik ervoor heb gekozen om te wachten voordat ik de OBD-enabler kocht. Ik weiger om een dealer $300 of welk bedrag dan ook te betalen voor iets dat al ingeschakeld zou moeten zijn, dus het lijkt erop dat ik de mp3-route ga volgen. Heeft iemand een USB-stick aangesloten op de aux-aansluiting in de armsteun om toegang te krijgen tot opgeslagen mediabestanden? Ik neem aan dat het hetzelfde zou werken als wanneer ik mijn telefoon met opgeslagen mp3's of een iPod of een ander mp3-apparaat aansluit.

2016 GLA 250 Productie 10/2015 Activeer Apple CarPlay

Er lijken wel een miljoen threads over te zijn en ik kan niet vinden wat ik nodig heb.
Hoe activeer ik Apple CarPlay voor mijn auto 2016 GLA 250 Productie 10/2015?

Ik heb al de twee usb-poorten met een usb-poort met telefoon/tablet in de middenarmsteun.

Welkom op het GLA-forum. Tenzij je het multimediapakket hebt en/of de dealer retrofit van bedrading en software hebt doorlopen, is de schooloplossing dat het niet haalbaar is voor productie vóór 1 december 2015. Je hebt waarschijnlijk de succesvolle workarounds gelezen die hier... en anderszins zijn gevonden.

241 - 260 of 338 Posts