Mercedes-Benz GLA Forum banner
261 - 280 of 338 Posts
Ik heb net mijn 2016 GLA HMI versie 6/2016 tot 12/2017 gekregen. Kan iemand bevestigen naar welke "activator" ik op zoek moet gaan?
Bedankt, Jeff
Ik heb net deze stijl activator gekocht en ontvangen en het lijkt niets te doen. Ik krijg de "DIAG" op mijn scherm en een paar herstarts, maar het voegt de optie voor Carplay of Android Auto niet toe. Mis ik iets?

Bedankt,

Jeff

Attachments

Ik heb deze activator net gekocht en ontvangen en hij lijkt niets te doen. Ik krijg de "DIAG" op mijn scherm en een paar herstarts, maar het voegt de optie voor Carplay of Android Auto niet toe. Mis ik iets?

Bedankt,

Jeff
Hallo Jeff,

de activator die ik heb gebruikt, ziet er groter uit dan die, maar ik kan niet zeggen of dat een verschil in software betekent. Ik zit ook in een rare situatie waarin mijn auto een productiedatum heeft van vóór 15 december (naar verluidt had ik het niet aan de praat kunnen krijgen), maar het werkte prima.

Ik heb een andere gebruiker geholpen die mijn activator probeerde en het werkte niet voor hem, hoewel ze het probeerden op een A-klasse en niet op een GLA.

Heb je instructies gekregen bij de activator? Ik denk dat er een bepaalde reeks stappen was die ik moest volgen (sleutel naar positie 1 en motor niet gestart, dan activator gebruiken).

J

Verzonden vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Er waren geen instructies, maar ik vond wel een tutorial en bekeek een paar video's. De reden dat ik de kleinere heb gekocht, is omdat ik eerder in deze thread las dat als je HMI was bijgewerkt naar een versie na een bepaalde datum, de kleinere werd aanbevolen. Ook is mij verteld dat de activator niet op meerdere voertuigen werkt, wat betekent dat hij niet meer bruikbaar is als hij is gebruikt om één voertuig bij te werken. Ik kan dit echter niet bevestigen.

Ik heb deze stijl activator net gekocht en ontvangen en het lijkt niets te doen. Ik krijg de "DIAG" op mijn scherm en een paar herstarts, maar het voegt de optie voor Carplay of Android Auto niet toe. Mis ik iets?

Bedankt,

Jeff
Je radio is waarschijnlijk niet up-to-date om dit apparaat te gebruiken.

Er lijken een miljoen threads over te zijn en ik kan niet vinden wat ik nodig heb
Hoe activeer ik Apple CarPlay voor mijn auto 2016 GLA 250 Productie 10/2015
Lees al mijn eerdere berichten. Ik heb precies dezelfde auto als jij, met precies hetzelfde aantal usb-poorten etc. Mijn achteraf ingebouwde carplay werkt al meer dan een jaar :)

Ik ben in Medellin met de ODB2-tool om Apple CarPlay en Android Auto te activeren. Stuur me een privébericht. Het werkt heel goed in de modellen A, B, CLA, GLA.
Heeft iemand problemen met het bekijken van het radioscherm met CarPlay? Op een dag werd mijn scherm onleesbaar en erg vervormd. Het was onmogelijk om Waze en iets anders te bekijken. Nadat ik de verlichtingskabels had vervangen, gebeurde er niets. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone X uitgeschakeld en opnieuw opgestart en werden de beelden normaal en van goede kwaliteit. Ligt het aan het geheugen van de telefoon? Geef uw input over dit probleem.

Proberen samen te vatten wat mogelijk is --
- MIJN voertuigen van 2016 en hoger zijn succesvol bijgewerkt
- COMAND is niet vereist, de activator kan ook werken met Radio20-voertuigen
- HMI-versie moet nieuwer zijn dan 2016-12, moet door de dealer worden bijgewerkt
- Mogelijk kan de dealer de HMI gratis bijwerken door audio/bluetooth-problemen te melden
- USB-module in de console moet de 2-poorts zijn, u kunt deze installeren of de dealer kan dit doen
- ODB-activators zijn te vinden op Ali Express, eBay, Amazon. Prijzen dalen, momenteel $40
- De grotere ODB-activators werken met HMI-versies van 2016-12 tot ongeveer 2017-12
- De kleinere ODB-activators werken met nieuwere HMI-versies
- Niemand is succesvol geweest (of heeft het geprobeerd?) met een MY 2015-voertuig

Klopt dat ongeveer? Ik heb een MY 2015 (augustus, einde van het modeljaar) voertuig met Radio20 (523) en NaviBox pre-installatie (508), wat dat ook is. Als ik naar de versie-informatie kijk, wordt HMI niet eens vermeld, en het scherm ziet er ook niet uit zoals wat anderen hebben gepost. Dus is het ĂĽberhaupt mogelijk om HMI op dit voertuig bij te werken?
@Fuzz_Aldrin, het lijkt erop dat je Radio20 hebt en HMI hebt kunnen laten updaten - wordt het weergegeven in je versie-info? Proberen te bepalen of dit ĂĽberhaupt mogelijk is op MY 2015.

Attachments

@Fuzz_Aldrin bedankt voor de reactie, ik vraag me al een tijdje af waarom mijn schermindeling op versie-info en andere diagnostische / technische schermen anders is dan wat anderen hebben gepost. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik Radio20 heb en geen COMAND, maar aangezien u MY 2016 en Radio20 heeft, lijkt het erop dat er een aanzienlijke verandering in de software moet zijn geweest tussen MY 2015 en 2016. Ik weet niet zeker of zoiets als een HMI-update überhaupt mogelijk is voor MY 2015. Eén manier om erachter te komen: breng het naar de dealer en vraag het.

DataMB

Om er zeker van te zijn dat uw ODB2 in uw auto werkt, moet u controleren welk type radio u in uw auto heeft. Probeer het te krijgen met DataMB.com, de coderegel is ongeveer 520 voor de radio. Het moet zijn: 520 AUDIO 20 RADIO MET USB-INTERFACE NTG5. De HIW in mijn auto is juni 2016 en ik heb geen problemen gehad met de standaardprocedure:
Instructies
1. Autosleutel openen (methode: trap niet op de rem, druk op de startknop, dashboardmotorlampjes aan maar
start de motor niet).
2. Sluit deze OBD-tool aan op de OBD-diagnoseaansluiting van de auto. (positie: onder het stuurwiel bij de A-stijl)
3. Het scherm van uw auto geeft DIAG weer en wacht op herstart.
4. De host van uw auto start opnieuw op en komt na 10 seconden in het menu.
5. Koppel de OBD-tool los en sluit uw telefoon aan, volg de aanwijzingen om te bevestigen! Functie geactiveerd en
perfect draaien!

Drie punten voor mensen die deze procedure proberen:

1. Niet alle GLA's zijn gelijk gemaakt, er zijn een verscheidenheid aan GLA-modellen en jaar-derivaten in verschillende regio's over de hele wereld. Eén maat past niet allemaal.

2. Denk aan de wet van onbedoelde gevolgen, ook wel nevenschade genoemd. Als u het niet zeker weet, niet het comfortniveau hebt dat u naar de oorspronkelijke configuratie kunt terugkeren, kunt u dit het beste overlaten aan een gekwalificeerde technicus.

3. Overweeg of dit gevolgen kan hebben voor de resterende garantie voor uw GLA.

DataMB

Om er zeker van te zijn dat uw ODB2 in uw auto werkt, moet u daadwerkelijk controleren welk type radio u in uw auto heeft. Probeer het te krijgen met DataMB.com, de code regel is ongeveer 520 voor de radio. Het moet zijn: 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5. De HIW in mijn auto is juni 2016 en ik had geen probleem met het volgen van de standaardprocedure:
Instructies
1. Open autosleutel (methode: trap niet op de remmen, druk op de startknop, dashboard motorlampjes aan maar
start de motor niet).
2. Sluit deze OBD-tool aan op de OBD-diagnoseaansluiting van de auto. (positie: onder het stuurwiel bij de A-stijl)
3. Het scherm van uw auto geeft DIAG weer en wacht op herstart.
4. De host van uw auto start opnieuw op en komt na 10 seconden in het menu.
5. Koppel de OBD-tool los en sluit uw telefoon aan, volg de aanwijzingen om te bevestigen! Functie geactiveerd en
perfect draaien!
Hallo,

Mijn WIN bevat de 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5.

Hoewel het een W213 E200d Mercedes is, dacht ik dat het hetzelfde entertainmentsysteem heeft.
Mijn doel is om Android Auto/carplay op dit systeem te retrofitten zonder de hele cockpit te veranderen in de nieuwe breedbeeld- en comand-versie. :)

Onder de armsteun is er geen USB-poort met het pictogram, dus ik denk dat ik deze moet wijzigen in de unit 2468203800, om de benodigde USB-aansluiting te hebben.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit gaat werken met W213-auto's, die de 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5 hebben.
De auto heeft geen toucpad, alleen een draaiknop JOG, en MY is 2017.

Hallo,

Mijn WIN bevat de 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5.

Hoewel het een W213 E200d Mercedes is, dacht ik dat het hetzelfde entertainmentsysteem heeft.
Mijn doel is om Android Auto/carplay op dit systeem te retrofitten zonder het hele dashboard te veranderen naar de nieuwe breedbeeld- en comand-versie. :)

Onder de armsteun zit geen USB-poort met het pictogram, dus ik denk dat ik deze moet veranderen in de unit 2468203800, om de benodigde USB-aansluiting te hebben.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit gaat werken met W213-auto's, die de 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5 hebben?
De auto heeft geen touchpad, alleen een draaiknop JOG, en MY is 2017.
Volgens de Apple-website zit Carplay in de volgende modellen:
  • Clase A (2016-2018)
  • Clase B (2016-2018)
  • CLA (2016-2018)
  • CLS (2016-2018)
  • Clase E Cabrio (2016-2018)
  • Clase E CoupĂ© (2016-2018)
  • GLA (2016-2018)
  • GLE (2016-2018)
  • Clase E (2017-2018)
  • GLS (2017-2018)
  • SL (2017-2018)

zie alsjeblieft
Ik heb deze stijl activator net gekocht en ontvangen en het lijkt niets te doen. Ik krijg de "DIAG" op mijn scherm en een paar herstarts, maar het voegt de optie voor Carplay of Android Auto niet toe. Mis ik iets?

Bedankt,

Jeff
Bekijk de onderstaande threads. voer yo MBDATA.COM in, verifieer MY, code 520 (radio). Heb je de twee USB-poorten?? De OBD2 lijkt op die van mij.

zie alsjeblieft

Bekijk de onderstaande threads. voer yo MBDATA.COM in, verifieer MY, code 520 (radio). Heb je de twee USB-poorten?? De OBD2 lijkt op die van mij.
Bijgevoegd is de MB-info over de auto klaar om te retrofitten met CP en AA.

Attachments

zie alsjeblieft

Zie de onderstaande threads. voer yo MBDATA.COM in, verifieer MY, code 520 (radio). Heb je de twee USB-poorten?? De OBD2 lijkt op die van mij.
Ik heb code 520 en twee USB-poorten (een met de afbeelding van een tablet of iets dergelijks). Mijn bouwdatum is maart 2016. IK DENK dat mijn probleem nu is dat mijn HMI-versie te nieuw is. 12/2017. Ik geloof dat als de dealer mijn radio had geĂĽpdatet naar 11/2017, mijn OBD2-apparaat zou werken, maar ik ben niet 100% zeker.

Bedankt,
Jeff

261 - 280 of 338 Posts