Mercedes-Benz GLA Forum banner
221 - 240 of 338 Posts
Hallo allemaal,

Zoals ik verder ga met CarPlay Android Auto, wissel ik de USB Hub module met productcode A1728201600 om voor A1728202000 en grijp ik de kans om wat foto's van de vorige HUB te maken.
Lijkt meer op een voedingsmodule die de spanning van 12 Volt naar 5VDC omzet en een typisch USB-interfacecircuit.

Codering geprogrammeerd voor volgende week bij de officiële dealer.

Attachments

weet je nog de naam van de verkoper van de obd2-activator?

Welke maand / jaar is je GLA als ik het mag vragen?
Mijn gla is gebouwd in mei 2016. En carplay/androidauto kan worden ingeschakeld op firmwareversie van eind 2016 tot 12 december 2017. Dan kunnen carplay en android auto worden ingeschakeld door de dealer of met deze Chinese obd-dongles. (Helaas heb ik minder berichten, daarom kan ik niet reageren op je p.m.) stuur me je mail voor directe communicatie

Mijn gla is gebouwd in mei 2016. En carplay/androidauto kan worden ingeschakeld op firmwareversie van eind 2016 tot 12 december 2017. Dan kunnen carplay en android auto worden ingeschakeld door de dealer of met deze Chinese obd-dongles. (Helaas heb ik minder berichten, daarom kan ik niet reageren op uw p.m.) stuur me uw e-mail voor directe communicatie
p.hendriks66@gmail.com

Hallo vrienden,
Ik heb een GLA 180D Urban-versie uit 11/2015. Ik heb veel sites geraadpleegd om te proberen te begrijpen en eens en voor altijd te weten of ik mijn systeem al dan niet kan upgraden voor Apple CarPlay. Op sommige sites denk ik van wel, op andere denk ik van niet.

Mijn console heeft de inox-scheiding tussen het toetsenbord, mijn NTG is NTG5-1, ik heb audio command 20, dat kunt u bevestigen op de bijgevoegde foto, dus denkt u dat het kopen van een OBD mijn probleem oplost of moet ik eerst een MB-upgrade doen?

Heel erg bedankt voor alle hulp, want ik heb het nodig!

Met vriendelijke groeten,
Rui Almeida

Attachments

Hallo JOD86, ik ben gevestigd in Birmingham, is er een manier waarop ik de activator van je zou kunnen lenen?
Ik heb mijn A-Klasse geboekt voor een HMI-upgrade op dinsdag en wil het graag proberen.
Ik kan je geen PM sturen vanwege het lage aantal berichten, ik heb me net geregistreerd voor dit ding na een week lang te hebben gelezen over hoe je AA op oudere MB-modellen kunt krijgen.

Dank u.

Niet mijn idee - ik denk dat ik in deze thread heb gelezen dat iemand anders zoiets heeft gedaan.

Maar ik heb een activator als iemand anders in Londen / zuid-Herts er een moet gebruiken.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk

Hallo JOD86, ik ben gevestigd in Birmingham, zou ik de activator van je kunnen lenen?
Ik heb mijn A-Klasse geboekt voor een HMI-upgrade op dinsdag en wil het graag proberen.
Ik kan je geen PM sturen vanwege het lage aantal berichten, ik heb me net geregistreerd voor dit ding na een week lang te hebben gelezen over hoe je AA op oudere MB-modellen kunt krijgen.

Bedankt.
Ja, dat moet wel lukken. Als je na je update verder naar het zuiden bent, kan ik je vast wel ergens ontmoeten. Het duurt ongeveer 30 seconden om te werken!

Ik wil het niet per se posten voor het geval ik het niet terugkrijg, want ik heb het weer nodig als ik een software-update heb bij een toekomstige servicebeurt of zo (ik hoop dat je het begrijpt!)

Hallo @JOD86, mijn firmware-update was vandaag een succes, ik heb HMI-versie december 2017 en ik kan Android Auto nu in het Engineer's Panel zien. Ik heb zaterdag (13 april) een vlucht vanaf Luton in de ochtend, zou u beschikbaar zijn om rond 9-10 uur naar beneden te rijden en de auto dan op de parkeerplaats van de luchthaven af te zetten?

Hallo @JOD86, mijn firmware-update was vandaag een succes, kreeg HMI-versie december 2017 en ik kan Android Auto nu in het Engineer's Panel zien. Ik heb zaterdag (13 april) 's ochtends een vlucht vanaf Luton, zou u beschikbaar zijn om rond 9-10 uur naar beneden te rijden en dan de auto op de luchthaven te parkeren?

Dank u wel.
Geweldig, blij dat het goed ging.

Ja, dat is prima denk ik. Ik ben in St Albans, dus niet ver van de luchthaven van Luton. Stuur me een e-mail en we kunnen de details dichter bij de datum uitwerken

Ik heb nog een bevestiging dat Carplay kan worden geactiveerd op GLA's van vóór 15 december. Nadat ik de Carplay-instellingen in het engineeringmenu had ontdekt, besloot ik de gok te wagen en een OBD-activator te proberen. Ik ben blij te kunnen zeggen dat het geweldig werkte.

Mijn GLA:
MY 2016
Releasedatum: oktober 2015
Leverdatum: begin november 2015
Audio 20 Radio Navigation Capable NTG5. VIN-code 522
HMI-versie 13.07.2015
USB-module deel A1728201600. Hoefde niet te worden gewijzigd.

Er verscheen ook een Android Auto-pictogram in het telefoonmenu, maar alleen Carplay werkt. Ik hoop dat een firmware-update dat zal oplossen.

Ik heb nog een bevestiging dat Carplay en Android Auto geactiveerd kunnen worden op GLA's van voor 15 december. Nadat ik de Carplay-instellingen in het engineering-menu had ontdekt, besloot ik de gok te wagen en een OBD-activator te proberen. Ik kocht er een van de grotere blauwe die ongeveer $80 kostte. Het ontgrendelde Carplay zonder problemen, maar niet Android Auto. Dus ik bracht het naar de dealer en vroeg om een ​​firmware-upgrade naar een versie tussen 11/16 en 11/17. Ze gaven me uiteindelijk 12/17, en ik verloor Carplay en de activator werkte niet meer. Ik kwam er uiteindelijk achter dat er 2 verschillende activeringsmethoden zijn en dat 11/17 de cutoff lijkt te zijn. Ik kreeg een van de kleinere activators die beweerden te werken met auto's van 2018+ en het werkte geweldig. Heb nu Auto en Carplay.

Mijn GLA:
MY 2016
HMI-versie 13.07.2015
USB-module onderdeel A1728201600. Hoefde niet te worden gewijzigd.

Dus ik bracht mijn 2016 GLA naar mijn dealer, die me vertelde dat ik het niet kon installeren. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd.

Productiedatum is 10/2015

De carplay-menu-optie verschijnt, maar elke keer als ik hem aanzet, verschijnt het Variant Log, maar hij schakelt uit. Kan iemand me helpen? Moet ik mijn HMI updaten en de activator gebruiken?

Attachments

Dus ik bracht mijn 2016 GLA naar mijn dealer, die me vertelde dat ik het niet kon installeren. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd.

Productiedatum is 10/2015

De carplay-menu-optie verschijnt, maar elke keer als ik hem aanzet, verschijnt het Variant Log, maar gaat hij uit. Kan iemand me helpen? Moet ik mijn HMI updaten en de activator gebruiken?
Je HMI-versie is niet bijgewerkt, je hebt er een nodig van 09/2016 of 2017 om te werken. Je dealer moet de update uitvoeren

Ik heb nog een bevestiging dat Carplay en Android Auto geactiveerd kunnen worden op GLA's van vóór 15 december. Nadat ik Carplay-instellingen in het engineeringmenu had ontdekt, besloot ik de gok te wagen en een OBD-activator te proberen. Ik kocht er een van de grotere blauwe die ongeveer $80 kostte. Hij ontgrendelde Carplay zonder problemen, maar niet Android Auto. Dus ik bracht hem naar de dealer en vroeg om een firmware-upgrade naar een versie tussen 11/16 en 11/17. Uiteindelijk gaven ze me 12/17, en ik verloor Carplay en de activator werkte niet meer. Ik kwam erachter dat er 2 verschillende activeringsmethoden zijn en 11/17 lijkt de cutoff te zijn. Ik kreeg een van de kleinere activators die beweerden te werken met auto's van 2018+ en hij werkte geweldig. Heb nu Auto en Carplay.

Mijn GLA:
MY 2016
HMI-versie 13.07.2015
USB-module onderdeel A1728201600. Hoefde niet te worden gewijzigd.
Hoi, ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Systeem geĂĽpdatet naar 12/2017 en mijn grote activator werkt niet. Kun je me alsjeblieft vertellen waar je de kleine activator voor 2018+ modellen hebt gekocht?

Hallo, ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Systeem bijgewerkt naar 12/2017 en mijn grote activator werkt niet. Kunt u mij vertellen waar u de kleine activator voor 2018+ modellen heeft gekocht?
Welkom op het GLA-forum. We zijn een internationale gemeenschap met een verscheidenheid aan GLA-derivaten waarbij één maat niet per se voor iedereen geschikt is. Kunt u als referentie voor anderen uw locatie of land toevoegen, evenals het GLA-model en het jaar aan uw ledenprofiel? Het wordt dan onder uw naam weergegeven telkens wanneer u post. U kunt dit doen via de User CP-link rechtsboven in de meeste browsers.

Welkom op het GLA-forum. We zijn een internationale gemeenschap met een verscheidenheid aan GLA-derivaten waarbij één maat niet per se voor iedereen geschikt is. Kunt u als referentie naar anderen uw locatie of land toevoegen, evenals het GLA-model en het jaar aan uw ledenprofiel? Het wordt dan onder uw naam weergegeven telkens wanneer u post. U kunt dit doen via de link Gebruikers-CP rechtsboven in de meeste browsers.

221 - 240 of 338 Posts