Mercedes-Benz GLA Forum banner
281 - 300 of 338 Posts
Dit is de eerste keer dat ik hierover lees. Het lijkt erop dat er verschillende mensen in deze thread met mijn 2016-voertuigen zijn die succes hebben gehad met het toevoegen van zowel Car Play als Android Auto.
Ik kon de mijne, MY 2016, updaten om zowel CarPlay als Android Auto te bevatten. De activator die ik heb, activeerde CarPlay toen ik hem voor het eerst gebruikte, maar niet Android Auto. Ik heb toen mijn HMI laten updaten naar 17 december en de activator opnieuw gebruikt en het gaf me zowel AA als CP. Het is mogelijk!

De mijne is echter een Engelse versie, dus het kan anders zijn als je ergens anders ter wereld bent.

Verzonden vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Ja, voor zover ik weet moet de update naar 2017 gedaan worden.

FWIW, we hebben een van de eerste 2017-auto's in Sindelfingen (Europese levering) opgehaald en toen de trainers de auto aan ons introduceerden, realiseerden ze zich niet dat Android Auto beschikbaar was. Ik heb ze uiteindelijk laten zien hoe het werkte nadat ze erop aandrongen dat het nog geen optie was. Het kostte een paar verschillende telefoons om er een te vinden die kon koppelen en ik vind het nog steeds niet gemakkelijk te gebruiken. Sterker nog, ik gebruik de optie helemaal niet, omdat ik audio van de satelliet haal en de interface van de telefoon voor Waze prefereer.

Ik kon de mijne, MIJN 2016, updaten om zowel CarPlay als Android Auto te bevatten. De activator die ik heb, schakelde CarPlay in toen ik hem voor het eerst gebruikte, maar niet Android Auto. Ik heb toen mijn HMI laten updaten naar 17 december en de activator opnieuw gebruikt en hij gaf me zowel AA als CP. Het is mogelijk!

De mijne is echter een Engelse versie, dus het kan anders zijn als je ergens anders ter wereld bent.

Verzonden vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Kun je me het model van de activator laten zien die je hebt gebruikt? Ik heb 17 december en de kleine activator die ik gebruikte werkte niet.
Bedankt

Ik heb de code 520 en twee USB-poorten (een met de afbeelding van een tablet of iets dergelijks). Mijn bouwdatum is maart 2016. Ik DENK dat mijn probleem nu is dat mijn HMI-versie te nieuw is. 12/2017. Ik geloof dat als de dealer mijn radio had geĂĽpdatet naar 11/2017, mijn OBD2-apparaat zou werken, maar ik ben niet 100% zeker.

Bedankt,
Jeff
Dit is mijn ODB2

Attachments

Ik heb een van die readers uit China (dezelfde blauwe die hierboven is geplaatst). Als iemand hem wil lenen, ben je welkom. Je hoeft me alleen maar een verzendlabel te sturen en te beloven dat je hem terugstuurt als je klaar bent.

Ter info: het werkte NIET met mijn MY2016, bouwjaar 10/15 GLA

DataMB

Om er zeker van te zijn dat uw ODB2 in uw auto werkt, moet u controleren welk type radio u in uw auto heeft. Probeer het te krijgen via DataMB.com, de code regel is ongeveer 520 voor de radio. Het moet zijn: 520 AUDIO 20 RADIO MET USB INTERFACE NTG5.
Bedankt hiervoor. Ik heb geen 520 en in plaats daarvan 523 RADIO AUDIO 20, dus het lijkt erop dat ik pech heb.

Ik heb een van die lezers uit China (dezelfde blauwe die hierboven is geplaatst). Als iemand hem wil lenen, ben je welkom. Je hoeft me alleen maar een verzendlabel te sturen en te beloven dat je hem terugstuurt als je klaar bent.

Ter info: het werkte NIET met mijn MY2016, bouwdatum 10/15 GLA
Had je je HU geĂĽpdatet naar minimaal december '17 toen je het probeerde? Ik heb ook een 10/15 GLA met de juiste usb-hardware en geĂĽpdate HU....heb alleen de trigger voor een activator nog niet overgehaald omdat ik geen duidelijk antwoord kan krijgen :-/

Heeft u uw HU geĂĽpdatet naar minstens december '17 toen u het probeerde? Ik heb ook een 10/15 GLA met de juiste usb-hardware en geĂĽpdate HU....heb de trigger voor een activator nog niet overgehaald omdat ik geen duidelijk antwoord kan krijgen :-/
Ik zit in een vergelijkbare situatie, behalve dat ik de kleine blauwe activator heb gekocht en het werkte niet voor mij. Ik hoop dat iemand met HMI-versie december '17 een apparaat bevestigt dat voor hen werkte.

Kun je me alsjeblieft wat meer details geven? Ik heb net een 2016 gekocht die vóór 12.2015 is gebouwd en geen CarPlay heeft.
Zou het geweldig vinden als je me meer details kunt geven over hoe je alle benodigde info over de auto hebt gevonden en hoe je CarPlay aan de praat hebt gekregen.

Hallo allemaal, ik heb alle pagina's gelezen en de vergelijkbare situatie niet gevonden. Ik wil CarPlay ontgrendelen in mijn GLA 220d 4matic, gekocht in 2017 - faceliftmodel 2018). De lokale MB-winkel vertelt me dat er geen officiële manier is om CarPlay in mijn geval te installeren, omdat mijn auto niet het nieuwe MBUX-systeem heeft. Het heeft Audio 20, ik heb de VIN-decoderwebsite gecontroleerd en de code is 522. Heeft iemand geluk gehad met mijn model auto? Alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld.

Ja, gebaseerd op mijn VIN-controle is dat zo. Ik weet alleen niet zeker of de VIN-controle het verschil tussen NTG5 en 5.1 laat zien. Is dat belangrijk? Ik heb geprobeerd naar de engineering-modus te gaan om het te controleren, maar niets als ik rood bel, 1 en # indruk.

Ik heb het gevoel dat ik alles heb geprobeerd om mijn systeem Android Auto/CarPlay te laten toevoegen. Samenvattend, ik heb een GLA250 van januari 2016. Mijn VIN-decodering geeft aan:
14U - Smartphone-integratiepakket
16U - Smartphone-integratie Carplay
17U - Smartphone-integratie Android Auto
522 - Audio 20 NTG5
Ik heb de dubbele USB-poorten in de middenconsole met de afbeelding van de tablet op één poort.
Ik heb de HMI-versie door de dealer laten updaten naar 12-12-2017
Ik heb beide blauwe vormfactoren van de activator geprobeerd. Twee van de korte modellen van Alibaba en een van de langere van Amazon.
In alle gevallen knippert het DIAG-scherm een paar seconden (zo'n 2-3), wordt het scherm een paar seconden zwart en start het systeem vervolgens op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie, in tegenstelling tot wat ik in de video's heb gezien.
Ik zit zonder ideeën. Gedachten?

Bedankt,
Jeff

281 - 300 of 338 Posts