Mercedes-Benz GLA Forum banner
301 - 320 of 338 Posts
Op basis van uw VIN-decodering met 16U zou u Carplay al geĂŻnstalleerd moeten hebben, denk ik. U hoeft die activators niet eens te gebruiken...
Ik weet niet zeker waarom dat allemaal op mijn VIN-decodering staat, ik heb er absoluut niet voor betaald en het stond niet op mijn raamsticker. Een paar jaar geleden heb ik geprobeerd de dealer te betalen om het toe te voegen en ze zeiden dat het geen optie was voor hen om het toe te voegen omdat ik het comand audiosysteem niet had.... Ik kan het niet uitleggen....

Voor Audi is het nu een beschikbare update (voor $500) op voorwaarde dat u het Technologiepakket heeft en ik neem aan dat MB vergelijkbaar is en de Comand-optie nodig heeft voor hun firmware-installatie.

Heeft iemand met een GLA250 uit 2018-2020 (met 15U in hun VIN-zoekinfo) Carplay succesvol geactiveerd? Iemand had een link naar Amazon.de gepost met de mededeling dat ze succesvol waren geweest, maar de link is niet langer actief.

Uit het lezen van deze verschillende threads lijkt het erop dat alleen 2015-2017 succes hebben gehad na experimenten. Bedankt voor het teamwork en het delen van onderzoekskennis.

Discussion starter · #305 ·
Ik weet niet zeker waarom dat allemaal op mijn VIN-decodering staat, ik heb zeker niet voor die optie betaald en het stond niet op mijn raamsticker. Een paar jaar geleden probeerde ik de dealer te betalen om het toe te voegen en ze zeiden dat het geen optie voor hen was om het toe te voegen omdat ik het comand audiosysteem niet had....Ik kan het niet uitleggen....
Image

Ziet u deze optie? Probeer ook de originele USB-kabel te gebruiken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik heb dit draadje zitten trollen en ben er net in geslaagd om alle 16 pagina's te lezen. Heel erg bedankt aan iedereen die hier zijn ervaringen heeft bijgedragen!

Ik ben gevestigd in Maleisië en heb een volledig geïmporteerde Europese versie van de W176 A200 uit 2016. Ik ga kijken of ik een van die OBD-tools kan bemachtigen om ACP/AA te activeren. Ik heb ze momenteel allebei niet en de dealer zegt dat mijn auto er niet mee komt.

Productiedatum is 3/2016 en HMI-versie is 12.12.2017. Ik heb ook de twee USB-poorten, waarbij die aan de rechterkant het telefoon/tablet-pictogram heeft. Het lijkt er dus op dat ik alle pre-reqs heb om AA op mijn auto te "activeren". Succes!

/Tezz

Image

Ziet u deze optie? Probeer ook de originele USB-kabel te gebruiken.

Ik zie dat niet als een optie. Waar verschijnt dat? Zowel Android Auto als CarPlay verschijnen niet in de menu's zoals ik heb gezien in de video's die ik heb bekeken. Ik heb het geprobeerd met dezelfde kabel die werkt met Android Auto in mijn Ford.....

Bedankt,
Jeff

Discussion starter · #308 ·
Ik zie dat niet als een optie. Waar verschijnt dat? Zowel Android Auto als CarPlay verschijnen niet in de menu's zoals ik heb gezien in de video's die ik heb bekeken. Ik heb het geprobeerd met dezelfde kabel die werkt met Android Auto in mijn Ford.....

Bedankt,
Jeff
Het is alleen beschikbaar als je telefoon Bluetooth ingeschakeld heeft.

'Optie' is beschikbaar wanneer je Tel of Media selecteert.

Image
Image

Verzonden vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Dus ik heb het gevoel dat ik alles heb geprobeerd om mijn systeem Android Auto/CarPlay te laten toevoegen. Samenvattend, ik heb een GLA250 van januari 2016. Mijn VIN-decodering geeft aan:
14U - Smartphone-integratiepakket
16U - Smartphone-integratie Carplay
17U - Smartphone-integratie Android Auto
522 - Audio 20 NTG5

Ik heb de dubbele USB-poorten in de middenconsole met de afbeelding van de tablet op één poort.
Ik heb de dealer de HMI-versie laten updaten naar 12-12-2017
Ik heb beide blauwe vormfactoren van de activator geprobeerd. Twee van de korte stijl van Alibaba en een van de langere van Amazon.
In alle gevallen knippert het DIAG-scherm een paar seconden (zoals 2-3), wordt het scherm een paar seconden zwart en start het systeem vervolgens op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie, in tegenstelling tot de video's die ik heb bekeken.

Ik zit zonder ideeën. Gedachten?

Bedankt,
Jeff
Ik zit bijna in dezelfde situatie als jij. Ik heb een A200 FL van maart 2016.

Mijn VIN laat zien dat ik geen 14U, 16U & 17U heb, maar alleen dit:
505 - AUDIO 20 RADIO NIET NAVIGATIE-CAPABEL NTG5/NTG5.5

Ik heb ook de dubbele USB-poorten in de middenconsole met de afbeelding van de tablet op één poort.
Ik heb deze auto gebruikt gekocht en de HMI-versie was al 12-12-2017.
Ik kocht de langere versie activator in zwarte vormfactor van aliexpress.
Ik heb precies ervaren wat jij deed toen ik het probeerde te gebruiken, d.w.z. het DIAG-scherm knippert een paar seconden (zoals 2-3), het scherm wordt een paar seconden zwart en dan start het systeem op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie. In feite is het alsof het absoluut niets heeft gedaan!

Echt teleurgesteld over de situatie, want ik dacht dat het zeker zou werken voor mijn auto op basis van het lezen van deze thread. Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot iemand anders dit voor mijn configuratie probeert uit te zoeken.

Sorry voor deze lange post om alleen maar te zeggen dat ik hetzelfde probleem ben tegengekomen en niet succesvol was. Ik wou dat het andersom was.

Bedankt,
/Tez

Discussion starter · #314 · (Edited)
Ik zit bijna in dezelfde situatie als jij. Ik heb een A200 FL uit maart 2016.

Ik heb ook de dubbele USB-poorten in de middenconsole met de afbeelding van de tablet op één poort.
Ik heb de langere versie activator in zwarte vormfactor van aliexpress gekocht.
Ik heb precies ervaren wat jij hebt gedaan toen ik het probeerde te gebruiken, d.w.z. het DIAG-scherm knippert een paar seconden (zoals 2-3), het scherm wordt een paar seconden zwart en dan start het systeem op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie. In feite is het alsof het absoluut niets heeft gedaan!

Echt teleurgesteld over de situatie, want ik dacht dat het zeker zou werken voor mijn auto op basis van het lezen van deze thread. Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot iemand anders dit probeert uit te zoeken voor mijn configuratie.

Sorry voor deze lange post om alleen maar te zeggen dat ik hetzelfde probleem ben tegengekomen en niet succesvol was. Ik wou dat het andersom was.

Bedankt,
/Tez
Tez, toen ik onderzoek deed naar een OBD2-gadget voor ACP & AA, was het eerste wat deze leveranciers vroegen het modeljaar en specifiek de maand. Mijn GLA is van 2016, maar de leverdatum is december 2015, ik heb mijn HMI geĂĽpdatet van 10/2016 naar 11/2017. Ik heb AA & CAP sinds 2017.

Ik weet dat 2015/2016 minimaal ACP zou moeten hebben, dus de OBD2 zou dat moeten kunnen activeren. Maar er zijn er zoveel dat het moeilijk is om er een te krijgen die daadwerkelijk werkt.

Ik heb mijn OBD2 gekocht bij een bedrijf genaamd Autosvs Technology. Je kunt googelen op Unichip OBD2 Android Auto CarPlay.

Eén ding om op te merken, elke keer dat je de OBD2-gadget plaatst, activeert of deactiveert het ACP & AA. Controleer dit dus elke keer dat je dat doet in het Tel-menu voor ACP en/of AA.

1. Verbind je telefoon met de USB-connector met het tablet-pictogram
2. Selecteer Tel - dit gaat naar het Tel-kiesmenu
3. Druk één keer op de autocommandoknop omhoog
4. Selecteer opnieuw Tel
5. Als ACP en/of AA is geactiveerd, zou je het moeten zien
6. Selecteer het, je ziet een scherm "automatisch starten...."

Tezza Vin geeft aan dat hij een NTG5 heeft, de video is voor NTG4 en zijn auto is uit 2016.

firstdown80, ik denk dat je gelijk hebt. Ohhh... Ik heb net een video verstrekt die niet overeenkwam. Zijn auto is NTG5.0, en ik heb net NTG4.0 verstrekt. Ik hoop dat deze video hieronder kan helpen.

Discussion starter · #316 ·
firstdown80, ik denk dat je gelijk hebt. Ohhh... Ik heb net een video verstrekt die niet overeenkwam. Zijn auto is NTG5.0, en ik heb net NTG4.0 verstrekt. Ik hoop dat deze video hieronder kan helpen.
Dat is geweldig, misschien kunt u het proberen op uw 2015 en iedereen laten weten of het voor u werkt.

Activeer Carplay & Android Auto

Heb vandaag mijn Android Auto & Apple CarPlay geactiveerd! Super blij!

Stuur me een PM als je meer wilt weten.

Image

Image

Image

Hoi, heb je problemen gehad als gevolg van het activeren van Apple Carplay, want ik overweeg het, maar ik ben bang dat het een negatieve invloed kan hebben op mijn auto

Ik zit in vrijwel dezelfde situatie als jij. Ik heb een A200 FL van maart 2016.

Ik heb de langere versie activator in zwarte vormfactor van aliexpress gekocht.
Ik heb precies ervaren wat jij deed toen ik het probeerde te gebruiken, d.w.z. het DIAG-scherm knippert een paar seconden (zo'n 2-3), het scherm wordt een paar seconden zwart en dan start het systeem op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie. In feite is het alsof het helemaal niets heeft gedaan!

Echt teleurgesteld over de situatie, want ik dacht dat het zeker zou werken voor mijn auto op basis van het lezen van deze thread. Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot iemand anders dit probeert uit te zoeken voor mijn configuratie.

Bedankt,
/Tez
Tez, heb je dit opgelost of gewoon laten gaan? Ik zit precies in dezelfde situatie en ben nog steeds op zoek naar antwoorden lol

301 - 320 of 338 Posts