Ik zit bijna in dezelfde situatie als jij. Ik heb een A200 FL uit maart 2016.
Mijn VIN laat zien dat ik geen 14U, 16U & 17U heb, maar alleen dit:
505 - AUDIO 20 RADIO NIET NAVIGATIE-CAPABEL NTG5/NTG5.5
Ik heb ook de dubbele USB-poorten in de middenconsole met de afbeelding van de tablet op één poort.
Ik heb deze auto gebruikt gekocht en de HMI-versie was al 12-12-2017.
Ik heb de langere versie activator in zwarte vormfactor van aliexpress gekocht.
Ik heb precies ervaren wat jij hebt gedaan toen ik het probeerde te gebruiken, d.w.z. het DIAG-scherm knippert een paar seconden (zoals 2-3), het scherm wordt een paar seconden zwart en dan start het systeem op zonder Android Auto of Carplay als een nieuwe menu-optie. In feite is het alsof het absoluut niets heeft gedaan!
Echt teleurgesteld over de situatie, want ik dacht dat het zeker zou werken voor mijn auto op basis van het lezen van deze thread. Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot iemand anders dit probeert uit te zoeken voor mijn configuratie.
Sorry voor deze lange post om alleen maar te zeggen dat ik hetzelfde probleem ben tegengekomen en niet succesvol was. Ik wou dat het andersom was.
Bedankt,
/Tez
Tez, toen ik onderzoek deed naar een OBD2-gadget voor ACP & AA, was het eerste wat deze leveranciers vroegen het modeljaar en specifiek de maand. Mijn GLA is van 2016, maar de leverdatum is december 2015, ik heb mijn HMI geĂĽpdatet van 10/2016 naar 11/2017. Ik heb AA & CAP sinds 2017.
Ik weet dat 2015/2016 minimaal ACP zou moeten hebben, dus de OBD2 zou dat moeten kunnen activeren. Maar er zijn er zoveel dat het moeilijk is om er een te krijgen die daadwerkelijk werkt.
Ik heb mijn OBD2 gekocht bij een bedrijf genaamd Autosvs Technology. Je kunt googelen op Unichip OBD2 Android Auto CarPlay.
Eén ding om op te merken, elke keer dat je de OBD2-gadget plaatst, activeert of deactiveert het ACP & AA. Controleer dit dus elke keer dat je dat doet in het Tel-menu voor ACP en/of AA.
1. Verbind je telefoon met de USB-connector met het tablet-pictogram
2. Selecteer Tel - dit gaat naar het Tel-kiesmenu
3. Druk één keer op de autocommandoknop omhoog
4. Selecteer opnieuw Tel
5. Als ACP en/of AA is geactiveerd, zou je het moeten zien
6. Selecteer het, je ziet een scherm "automatisch starten...."
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk