De afgelopen twee weken probeerde de auto mijn aandacht te trekken. Heb hem voor onderhoud weggebracht en de uitgelezen code was P06DA00. Deze DTC verwijst naar de oliepompklep in het carter. Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
Ik heb precies dezelfde foutcode als jij, ik bezit een W176 2016 en het begon met P052E en toen verdween die code en na een thermostaathuiswissel kreeg ik de P06DA00 code. vreemd dat foutcodes kunnen komen en gaan. de vraag is of je het moet negeren en doorrijden tot het je anders verteltOké, hier is mijn verhaal met de code…
Ik ging naar mijn indi voor verificatie van mijn PCV-code (P052E) en ze vonden ook deze P06DA00-code, wat een beetje een verrassing was omdat ik hem niet zag toen ik de auto scande, maar ik heb ook maar een vrij standaard/goedkope obd2-scanner.
Indi zei dat ik naar de dealer moest gaan voor PCV en de dealer dubbel controleerde de 06DA en noemde een prijs van ongeveer $1500 of iets meer als ik me goed herinner en ik zou er al voor meer dan $2000 zijn voor PCV.. Ik zocht online en kwam de andere thread op deze forums tegen waar je ook in gepost hebt.. Ik las het Xentry bulletin dat zei dat je het mogelijk kon negeren en zag dat het voor m274 motoren was, maar nam gewoon aan dat het hetzelfde zou zijn voor de m133 omdat ik eerlijk gezegd niet bijna $4000 in één keer bij de dealer wilde uitgeven voor reparaties.
Ik reed ongeveer 18 maanden en 20.000 mijl vanaf het moment dat ik er voor het eerst van wist tot ik de auto inruilde en had geen rijproblemen, geen dashboardlampjes, reed de auto over het algemeen behoorlijk hard en ging er zelfs een paar keer mee naar autocross in die tijd/kilometers. Als ik het PCV-probleem niet had gehad om de auto goed te laten scannen, dan had ik nooit geweten dat het er was. Citeer me niet, maar van wat ik ervan begreep, is als het onderdeel faalt, het 'open faalt', dus uiteindelijk is er kans op overmatige, maar niet gebrek aan smering... al die elektrische problemen klinken eerlijk gezegd raar in mijn oren van wat ik heb ervaren
Oh ja, ze hebben het zeker openlijk erkend, maar hun handen ervan afgewassen via de tsb-brief waarin stond dat het geen probleem was. Wat het blijkbaar ook niet is, want wie weet hoe lang we dit al hebben opgeslagen. Ik had de mijne ermee kunnen kopen, voor zover ik weet, ik heb het toen niet gescand. Ik denk dat je opties zijn om het te negeren zoals velen deden of te betalen om het te repareren met het bijgewerkte onderdeel voor gemoedsrust.Bedankt youseh. Klinkt alsof we op veel dezelfde plaatsen hebben gezocht. Andere motor en ECU. Interessante overeenkomsten echter.
Dus het lijkt erop dat mijn enige optie is om mijn enkels te pakken en hiervoor te betalen. Ik heb bijna 100.000 probleemloze kilometers gehad tussen twee GLA45's, dus ik denk dat ik over tijd was. Het zou leuk geweest zijn als MBZ met een TSB of terugroepactie was gekomen. Ze hebben het onderdeel zelf opnieuw ontworpen. Als dat niet de OEM is die een ontwerpfout erkent, weet ik niet wat het wel is.
Ik heb ongeveer 150.000 km gereden met deze olieklep fout. Nog geen problemen. Slechts een lichte toename van het brandstofverbruik. Dus als je het hebt, laat het dan met rust. Bespaar je geld.Repareer het niet, tenzij je gerelateerde code en CEL hebt. Het is een veelvoorkomend probleem en MB zei dat het niet nodig is om het te repareren. De oliedrukregelklep vermindert de oliedruk indien nodig. De draad moet worden doorgesneden zodat de druk de hele tijd vol is. Geen probleem met volledige oliesmering. Zeer kleine toename van het brandstofverbruik als je het kunt voelen of meten. Ik zag dit in een YouTube-opmerking. Dit onderdeel is niet essentieel voor de goede werking van de motor. Er is een technisch bulletin van MB waarin staat dat je het moet negeren zolang er geen andere motorcode is. Deze klep vermindert de oliedruk, zelfs als deze correct werkt. Het kan meer schade aanrichten dan goed doen.
1) Niet repareren. Niet kritiek. Verminder de oliedruk onder 3~4k rpm. Het is niet nodig om smeermiddel te verminderen, tenzij u 0,01% benzine wilt besparen.20.000 mijl op mijn GLA. Ik neem aan dat ik de M260 heb. Kreeg de gevreesde P06DA00 foutcode. Slechte draad of klep in de oliepan. Onderdelen zijn erg goedkoop, maar de dealer code om te vervangen is $3000. Het klinkt alsof de meest voorkomende boosdoener de korte draad is.
1) Als de klep de oliedruk bij bepaalde RMP-punten vermindert, waarom is het dan cruciaal om deze te repareren?
2) Hoe moeilijk is het om de oliepan te verwijderen (en te vervangen)? Ik kan hier geen video's over vinden.
3) Heeft iemand deze reparatie al in DIY-stijl gedaan?
DANK U!