Mercedes-Benz GLA Forum banner

GLA Automatisch achterklepprobleem

1 reading
55K views 14 replies 14 participants last post by  GLA250MASS  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo, heeft iemand problemen gehad met de automatische achterklep? Vandaag werkte de mijne niet meer zoals het hoort, hij ontgrendelt en gaat een beetje omhoog, maar dan moet ik hem handmatig omhoog tillen. Dan, bij het sluiten, sluit hij niet automatisch, hij sluit een beetje en stopt dan, dan moet ik weer op de sluitknop drukken. Ideeën waarom hij dit doet voordat ik contact opneem met de dealer?!

#2 ·
Hallo, heeft iemand problemen gehad met de automatische achterklep? Vandaag werkte de mijne niet meer zoals het hoort, ontgrendelt en gaat een beetje omhoog, maar dan moet ik hem handmatig omhoog doen. Dan, bij het sluiten, sluit hij niet automatisch, hij sluit een beetje en stopt dan, dan moet ik de sluitknop opnieuw indrukken. Ideeën waarom hij dit doet voordat ik contact opneem met de dealer?!
Lees de handleiding, ik heb nu geen tijd om het op te zoeken, maar ik denk dat je de achterklep kunt programmeren om maar een bepaalde hoogte te openen. Misschien is hij zo geprogrammeerd dat hij maar 6 inch opent

#3 ·
De openingshoek van de achterklep beperken

Algemene opmerkingen
! Zorg ervoor dat er voldoende ruimte is om
de achterklep volledig te openen bij het instellen van de
openingshoek. Anders kan de achterklep
beschadigd raken. Stel de openingshoek idealiter
buiten in.

U kunt de openingshoek van de achterklep beperken.
Dit kan handig zijn, bijvoorbeeld als
er onvoldoende ruimte boven de achterklep is.
Het is mogelijk om de achterklep in de bovenste helft
van het openingsbereik te beperken.

Om de achterklep volledig te openen, trekt u opnieuw aan de hendel aan
de buitenkant van de achterklep nadat deze
automatisch is gestopt. Hierdoor wordt de
geslagen positie niet verwijderd.

Activering
X Om de achterklep te openen: trek aan de hendel aan
de achterklep.
X Om het openingsproces te stoppen op de
gewenste positie: Druk op de sluitknop in de achterklep, of
trek opnieuw aan de hendel aan de buitenkant van de achterklep, of druk op de achterklepknop op de sleutel.
X Om de positie op te slaan: houd de
sluitknop in de achterklep ingedrukt totdat er twee korte
tonen klinken.

De openingshoekbegrenzer is geactiveerd. De
achterklep stopt nu in de opgeslagen positie
bij het openen.

Deactiveren
X Houd de sluitknop in de
achterklep ingedrukt totdat u een korte toon hoort.

#4 ·
Persoonlijk zou ik even langs de dealer gaan en vragen of ze er even naar willen kijken, want de service van uw auto is onderdeel van de verkoop. Wat betreft het openen, de bovenstaande post klopt, misschien heeft iemand op de knop gedrukt om de openingsafstand te programmeren, maar voor het sluiten zou ik rond de rand van de achterklepopening kijken en controleren of er niets in de rubberen afdichting is gevallen voordat ik naar de dealer ga.

#5 ·
Zorg ervoor dat de hoedenplank correct is geïnstalleerd. Ik merkte dat bij mijn auto de achterklep niet volledig sloot als de hoedenplank niet volledig in één zijbeugel zat (het zag er goed uit).

Om dit te testen, verwijdert u de hoedenplank volledig en probeert u de achterklep opnieuw te openen en te sluiten.

#6 ·
Over de achterklep gesproken. De mijne gaat plotseling niet helemaal dicht of open als ik de sleutelhanger gebruik EN de ontgrendeling op de deur werkt niet meer.

Ik heb de auto sinds 23/8 en heb meerdere problemen ervaren, waaronder afslaan na het starten, gerammel van het panoramadak en een erg luidruchtige ventilatieventilator. Ga morgen naar de dealer (het is een CPO uit 2016 met 10.000 km op de teller). Niet blij!

#8 ·
Louie's post is perfect.
Mijn '15 GLA250 is net terug van de carrosserie na een kop-staartbotsing. De achterklep stopt nu halverwege.
Mijn probleem is dat de auto de dubbele piep niet geeft bij ingedrukt houden om te deactiveren.
Voordat ik hem terugbreng, heeft iemand dit probleem gezien en overwonnen?

Attachments

#9 ·
Louie's post is spot-on.
Mijn '15 GLA250 is net terug van de carrosserie na een aanrijding van achteren. De achterklep stopt nu halverwege.
Mijn probleem is dat de auto de dubbele piep niet geeft bij ingedrukt houden om te deactiveren.
Voordat ik hem terugbreng, heeft iemand dit probleem gezien en overwonnen?
Welkom op het forum. We zijn een wereldwijde groep. Verschillende landen kunnen aanzienlijk verschillende specificaties hebben. Als je de kans krijgt, ga dan naar het CP (Control Panel) om je informatie in te vullen.

Het ziet ernaar uit dat je goed door de site navigeert. Als je de kans krijgt, plaats dan wat foto's van je rit en je indrukken.

Nogmaals, welkom!!!

#11 ·
GLA 200 D kofferbak sluit niet altijd goed - Zwitserland

Mijn laptoprugzak is doordeweeks uit mijn auto gestolen, gelukkig had ik mijn laptop meegenomen naar een vergadering en de rugzak in de kofferbak laten liggen. Toen ik terugkwam van de vergadering, ontdekte ik dat de kofferbak (achterklep?) iets openstond. De auto was op geen enkele manier beschadigd, en ik kreeg ook geen foutmelding dat de auto ontgrendeld was (Mercedes Me). Gisteren, nadat ik mijn hardloopspullen in de kofferbak had gedaan, reed ik weg, alleen om te merken dat de kofferbak openging toen ik de weg afreed. Later, toen ik geparkeerd stond, merkte ik dat de kofferbak niet helemaal sloot. Hebben gebruikers dit opgemerkt of is dit precies het probleem in dit bericht? Ik heb de auto iets meer dan een jaar. Normaal gesproken loop ik gewoon weg als ik de auto op slot doe, ervan uitgaande dat hij goed gesloten is. Ik neem aan dat hij eerder in de week niet goed gesloten was.

Trouwens, het lijkt erop dat Mercedes Me niet controleert of de kofferbak openstaat om een foutmelding te sturen, het lijkt alleen te controleren of de deuren ontgrendeld zijn. Het lijkt me dom dat een open kofferbak niet kwalificeert voor een ontgrendelde auto - ik denk dat mijn rugzak zo is gestolen! Als je de app opent, toont deze een open kofferbak-icoon en een vergrendeld voertuig-icoon, naast elkaar! Ik kan me voorstellen dat dit laatste een eenvoudige oplossing is voor Mercedes om te controleren of alle deuren en/of de kofferbak openstaan voordat een foutmelding wordt verzonden, en het zou niet al te moeilijk zijn om te implementeren (ik zit al meer dan 30 jaar in de IT) :(

Hoewel de mogelijkheid om de auto op afstand te vergrendelen werkt, is het niet mogelijk om de kofferbak te sluiten, dit laatste kan logisch zijn als iets het sluiten ervan verhindert of als er een persoon aanwezig is. Een eenvoudige foutmelding zou echter voldoende zijn - "Mercedes Me kan uw voertuig niet vergrendelen omdat de kofferbak/achterklep openstaat. Deze moet handmatig worden gesloten."

Om het nog erger te maken, is de dealer bereid mijn auto te controleren, maar wil dat ik een auto van hen huur terwijl ze het probleem met de auto controleren. Is iemand een dealer met vergelijkbare arrogantie tegengekomen in Zwitserland of elders?

#12 ·
Welkom bij het GLA-forum. We hebben hier een internationale groep met een verscheidenheid aan GLA-derivaten, dus het toevoegen van uw locatie, model en jaar aan uw ledenprofiel zal anderen helpen wanneer u post. U kunt dit doen via de link Gebruikers CP rechtsboven in de meeste browsers.

Uw ervaring met de achterklep lijkt niet normaal, maar ik zal me niet wagen aan technische analyse die verder gaat dan dat en wat in deze thread staat. In de VS bieden de meeste dealers echter leenauto's aan terwijl onze MB's in onderhoud zijn. Ik weet niet zeker of dat het geval is waar u zich bevindt.

#13 ·
Hoi, heeft iemand problemen gehad met de automatische achterklep? Vandaag werkte de mijne niet meer zoals het hoort, hij ontgrendelt en tilt iets op, maar dan moet ik hem handmatig omhoog tillen. Dan, bij het sluiten, sluit hij niet automatisch, hij sluit iets en stopt dan, dan moet ik de sluitknop opnieuw indrukken. Iemand ideeën waarom hij dit doet voordat ik contact opneem met de dealer?!

#15 ·
Ik weet dat dit een oud bericht is. Maar ik heb al ongeveer een jaar precies hetzelfde probleem en ik deal er gewoon mee. Heeft u het ooit opgelost? Zo ja, hoe?

Ik heb een 2015 GLA250
Ik had precies hetzelfde probleem. Heb het naar de dealer gebracht en ze zeiden dat het "geĂĽpdatet" moest worden, neem ik aan met de computer. Ze hebben het geĂĽpdatet en nu werkt het prima.