GLA 200 D kofferbak sluit niet altijd goed - Zwitserland
Mijn laptoprugzak is doordeweeks uit mijn auto gestolen, gelukkig had ik mijn laptop meegenomen naar een vergadering en de rugzak in de kofferbak laten liggen. Toen ik terugkwam van de vergadering, ontdekte ik dat de kofferbak (achterklep?) iets openstond. De auto was op geen enkele manier beschadigd, en ik kreeg ook geen foutmelding dat de auto ontgrendeld was (Mercedes Me). Gisteren, nadat ik mijn hardloopspullen in de kofferbak had gedaan, reed ik weg, alleen om te merken dat de kofferbak openging toen ik de weg afreed. Later, toen ik geparkeerd stond, merkte ik dat de kofferbak niet helemaal sloot. Hebben gebruikers dit opgemerkt of is dit precies het probleem in dit bericht? Ik heb de auto iets meer dan een jaar. Normaal gesproken loop ik gewoon weg als ik de auto op slot doe, ervan uitgaande dat hij goed gesloten is. Ik neem aan dat hij eerder in de week niet goed gesloten was.
Trouwens, het lijkt erop dat Mercedes Me niet controleert of de kofferbak openstaat om een foutmelding te sturen, het lijkt alleen te controleren of de deuren ontgrendeld zijn. Het lijkt me dom dat een open kofferbak niet kwalificeert voor een ontgrendelde auto - ik denk dat mijn rugzak zo is gestolen! Als je de app opent, toont deze een open kofferbak-icoon en een vergrendeld voertuig-icoon, naast elkaar! Ik kan me voorstellen dat dit laatste een eenvoudige oplossing is voor Mercedes om te controleren of alle deuren en/of de kofferbak openstaan voordat een foutmelding wordt verzonden, en het zou niet al te moeilijk zijn om te implementeren (ik zit al meer dan 30 jaar in de IT)
Hoewel de mogelijkheid om de auto op afstand te vergrendelen werkt, is het niet mogelijk om de kofferbak te sluiten, dit laatste kan logisch zijn als iets het sluiten ervan verhindert of als er een persoon aanwezig is. Een eenvoudige foutmelding zou echter voldoende zijn - "Mercedes Me kan uw voertuig niet vergrendelen omdat de kofferbak/achterklep openstaat. Deze moet handmatig worden gesloten."
Om het nog erger te maken, is de dealer bereid mijn auto te controleren, maar wil dat ik een auto van hen huur terwijl ze het probleem met de auto controleren. Is iemand een dealer met vergelijkbare arrogantie tegengekomen in Zwitserland of elders?