Mercedes-Benz GLA Forum banner

2021 GLA Permanent uitschakelen van automatisch starten/stoppen?

5.5K views 5 replies 4 participants last post by  Mike_PL  
#1 ·
Kunt u mij vertellen of er een manier is om de automatische start/stop-functie in de 2021 GLA 247 permanent uit te schakelen?
Of misschien kan het zo gedaan worden dat de functie standaard uitgeschakeld is na het starten (ik heb dit in mijn Audi; de functie van de knop is omgekeerd; de functie staat elke keer als ik de auto start in de uit-stand)?

#2 ·
Ik blijf wachten tot het in Groot-Brittannië gevestigde OBDeleven Mercedes gaat toevoegen, aangezien hun dongle vergelijkbare dingen kan doen in Audi/VW en BMW. Misschien ooit.

Geen manier om dit elegant te doen. Echter, in de modellen van vóór 2020, zodra de kleine Li-ion-batterij faalt, faalt ook de automatische start/stop. Ik weet niet zeker of dit hetzelfde is voor 2020+.

#3 ·
Geen manier om dit elegant te doen. Maar in de modeljaren van vóór 2020, zodra de kleine Li-ion-batterij defect raakt, stopt ook de automatische start/stop. Ik weet niet zeker of dit hetzelfde is voor 2020+.
Mijn start-stop uit 2022 onthoudt de laatste instelling via herstarts (ik werk met computers en ik kan me de automobiele term niet herinneren), maar het moest worden gecodeerd via een OBD2-dongle met een man die weet wat hij doet. Inderdaad elegant, vooral als je een doe-het-zelver bent. Zoek een codeur als je geĂŻnteresseerd bent - ik gebruikte RJ Automotive uit Engeland, maar deed het allemaal online.

En ja, de functie blijft uit als de Li-ion-batterij niet genoeg lading heeft, maar aangezien er andere functies zijn die afhankelijk zijn van deze batterij, is het de afweging niet waard. Ik denk dat de adaptieve cruise control ook afhankelijk is van deze batterij, maar citeer me niet...