Mercedes-Benz GLA Forum banner

Is het normaal dat de AMG plotseling en onverwacht vermogen verliest?

10K views 9 replies 7 participants last post by  maiko  
#1 ·
Ik kreeg mijn AMG GLA 45 S op 3 februari en op 13 februari ervoer ik de eerste van vele episodes van een plotseling en onverwacht vermogensverlies. Erg eng om voor een auto te willen uitrijden en de motor valt uit. Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee gehad?

Mercedes Brisbane in Australië heeft de auto sinds 19 februari en heeft ermee gereden en bevestigd dat hij plotseling en onverwacht vermogen verliest. Gisteren vertelden ze me echter dat vermogensverlies normaal is voor een AMG. Ik ben niet blij, want ik voel me niet veilig in deze auto, vooral niet als ik mijn kinderen bij me heb. Qua veiligheid is dit niet logisch, maar dit is mijn eerste AMG, dus ik ben benieuwd of vermogensverlies 'normaal' is voor een AMG?

Zoals uit de volgende e-mail van Mercedes Brisbane blijkt, ben ik nog steeds bezorgd dat AMG in Duitsland geen fout kan vinden en dat ik de auto mag besturen ondanks het vermogensverlies en de daaruit voortvloeiende veiligheidsdreiging.

Naast het bovenstaande kreeg ik op 24 maart een melding op Mercedes Me dat er een aanrijding met mijn voertuig is gedetecteerd.

Ik zou graag advies willen over wat ik hierna moet doen.

Bedankt, Helen

Mercedes e-mail -

We hebben de definitieve bevestiging van Mercedes Benz Australia ontvangen dat de zorg die met uw voertuig is geuit, betrekking heeft op de aanpassing van de motor/transmissie.

Het werk dat we hebben uitgevoerd zoals aangegeven door de technische afdeling van Mercedes Benz was om de motor-/transmissiegegevens opnieuw aan te passen, wat nu succesvol is voltooid. De motor en transmissie in uw voertuig zijn ontworpen om zich constant aan te passen aan verschillende rijstijlen en -omstandigheden

Daarnaast hebben we SD-scans van de werking van het voertuig naar de technische afdeling van AMG in Duitsland gestuurd en zij hebben gereageerd dat de werking serie standaard is, zoals blijkt uit hun reactie hieronder.

Op basis van de tot nu toe uitgevoerde tests kunnen we geen fout of defect in de werking van de motor/transmissie bevestigen.

Wij zijn van mening dat de motoraanpassingsgegevens de oorzaak zijn van het gemelde symptoom. Deze gegevens verbeteren met meer rijden.

Mijn aanbeveling is om het voertuig terug te geven aan de klant en opnieuw te beoordelen na de inrijperiode van 1500 km.

#5 ·
Ze richten zich op "aanpassing" aan rijgewoonten... dus ik zou moeten vragen: wat zijn uw rijgewoonten? Een AMG is zoals we weten een agressieve versie van dit standaard MB-voertuig, dus hoe rijdt u met dit voertuig?

#7 ·
Ik kreeg mijn AMG GLA 45 S op 3 februari en op 13 februari ervoer ik de eerste van vele episodes van een plotseling en onverwacht vermogensverlies. Het is erg eng om voor een auto te willen uitrijden en de motor valt uit. Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee gehad?

Mercedes Brisbane in Australië heeft de auto sinds 19 februari en heeft ermee gereden en bevestigd dat hij plotseling en onverwacht vermogen verliest. Gisteren vertelden ze me echter dat vermogensverlies normaal is voor een AMG. Ik ben niet blij, want ik voel me niet veilig in deze auto, vooral niet als ik mijn kinderen bij me heb. Veiligheidstechnisch gezien is dit niet logisch, maar dit is mijn eerste AMG, dus ik wil graag horen of vermogensverlies "normaal" is voor een AMG?

Volgens de volgende e-mail van Mercedes Brisbane ben ik er nog steeds bezorgd over dat AMG in Duitsland geen fout kan vinden en dat ik de auto mag besturen ondanks het vermogensverlies en de daaruit voortvloeiende veiligheidsbedreiging.

Naast het bovenstaande kreeg ik op 24 maart een melding op Mercedes Me dat er een aanrijding met mijn voertuig is gedetecteerd.

Ik zou graag advies willen over wat ik hierna moet doen.

Bedankt, Helen

Mercedes e-mail -

We hebben definitieve bevestiging ontvangen van Mercedes Benz Australia dat de zorg die met uw voertuig is geuit, betrekking heeft op de aanpassing van de motor/transmissie.

Het werk dat we hebben uitgevoerd zoals aangegeven door de technische afdeling van Mercedes Benz was om de motor-/transmissiegegevens opnieuw aan te passen, wat nu succesvol is voltooid. De motor en transmissie in uw voertuig zijn ontworpen om zich constant aan te passen aan verschillende rijstijlen en -omstandigheden

Daarnaast hebben we SD-scans van de werking van het voertuig naar de technische afdeling van AMG in Duitsland gestuurd en zij hebben geantwoord dat de werking standaard is, zoals blijkt uit hun antwoord hieronder.

Op basis van de tot nu toe uitgevoerde tests kunnen we geen fout of defect in de werking van de motor/transmissie bevestigen.

Wij zijn van mening dat de motoraanpassingsgegevens de oorzaak zijn van het gemelde symptoom. Deze gegevens verbeteren met meer rijden.

Mijn aanbeveling is om het voertuig terug te geven aan de klant en opnieuw te beoordelen na de inrijperiode van 1500 km

#8 ·
Hé maat, ik ben in Sydney en heb de nieuwe gla45s. Had een vergelijkbaar probleem met de mijne, heb hem teruggebracht naar Merc en ze hebben een update aan de versnellingsbak gedaan en het heeft het niet meer gedaan. Ik vind ook dat de auto in comfort niet fijn rijdt en in sport plus werkt de auto als een droom. Je hebt 5 jaar garantie, kijk hoe het gaat. Als je vragen hebt, volg mijn Instagram gla45s_amg

#10 ·
Hey vriend, ik ben in Sydney en heb de nieuwe gla45s. Had een vergelijkbaar probleem met de mijne, bracht hem terug naar Merc en ze hebben een update op de versnellingsbak gedaan en het heeft het niet meer gedaan. Ik vind ook dat de auto in de comfortstand niet fijn is en in de sport plus-stand werkt de auto als een droom. Je hebt 5 jaar garantie, kijk hoe het gaat. Als je vragen hebt, volg dan mijn Instagram gla45s_amg
Is die van jou in de neutraal gegaan? Want dat is mij overkomen.

#9 ·
Dit overkwam ons toen we 70 mph reden. Het bleek dat de vrouw per ongeluk de ontsteking met haar been had uitgeschakeld. Dit is nu twee keer gebeurd in onze gla in de ruimte van een jaar en nooit in een andere auto die we hebben gehad. Het kan een groot probleem zijn met uw auto, maar het kan ook iets simpels zijn, zoals wat ons is overkomen.