Mercedes-Benz GLA Forum banner

GLA45 AMG Service-instructies

40K views 42 replies 22 participants last post by  MadDogMark  
#1 · (Edited)
Hier is een lijst met service-instructies voor de GLA45 AMG. Het forum staat me alleen toe om 10 PDF-bestanden in een bericht te plaatsen. Meer PDF's in berichten hieronder.

Inbegrepen instructies:
  • ServiceSheet.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Olie verversen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Achterasolie verversen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Achterasolie specificatie 235.62.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Automatische transmissievloeistof en oliefilter vervangen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Automatische transmissievloeistof (ATF) specificatie 236.21.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Oliepeil controleren in automatische transmissie.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Luchtfilter vervangen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remvloeistof vervangen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Combinatiefilter vervangen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Bougies vervangen.pdf
  • Gespecificeerde versnellingsbakoliĂ«n (GLA45AMG gebruikt 235.62 versnellingsbakolie).pdf
  • GLA45AMG 156 133 Koelvloeistof aftappen en gieten.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Accu verwijderen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Luchtfilterhuis verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Oliecarter automatische transmissie verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Laadluchtslangen verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Brandstofpomp verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Brandstoftank verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Onderste motorruimtebekleding verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Starter-vooreindrelais verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Brandstoffilter vervangen.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remklauwen vooras verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remklauwen achteras verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remschijf verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remblokken vooras verwijderen en installeren.pdf
  • GLA45AMG 156 133 Remblokken achteras verwijderen en installeren.

Attachments

#11 ·
Dit is als goud. Ik heb net mijn achterdifferentieelolie ververst voordat ik dit zag. Dit is mijn tweede olieverversing. Ik heb bij beide olieverversingen maar ongeveer 400 ml kunnen aftappen. Ik wist niet dat de versnellingspook in de neutraalstand moest staan, en ik wist ook niet dat je de achterwielen 5 keer moet draaien. Ik wist ook niet dat je het diagnosesysteem moet gebruiken "om het systeem voor de AWD-magneetklep tijdens het rijden uit te voeren".

Dus ik heb het diagnosesysteem niet om de functietest uit te voeren. Weet iemand of er een alternatieve methode is, of moet ik naar een garage om de test uit te laten voeren? En aangezien ik de wielen niet 5 keer heb gedraaid, moet ik dat gedeelte opnieuw doen?

Bedankt.

#15 ·
Bedankt voor het plaatsen. Heeft u instructies voor het vervangen van de Sound Generator - Mercedes-Benz (133-142-05-00)? 2014-2021 Mercedes-Benz Sound Generator 133-142-05-00 | Mercedes-Benz Parts Dit zit bij de motor en ik geloof dat dit de uitlaatknop op het dashboard is die opent en sluit. Als ik de dashboardknop in mijn auto indruk, gaat deze niet meer open. Alle adviezen zijn welkom.

#16 ·
Hallo, wat betreft de procedure voor het verversen van de automatische transmissieolie:
Er is een speciaal gereedschap, de werkplaatspeilstok. Normaal gesproken zou ik in Xentry op de gekleurde link rechts klikken en dan zou ik het onderdeelnummer krijgen. Kunt u hier het onderdeelnummer plaatsen, aangezien uw document uit 2020 komt en het mijne ouder is. Bedankt.

#17 ·
Ik ben een beetje in de war met de navul- en meetinstructies. Met name de 4 opties die ze bieden voor het meten van het niveau van de transmissievloeistof, afhankelijk van welk model je hebt. Hoe weet ik welk Transmission 720.0 model ik heb? Ik realiseerde me net dat Duitsers de "komma" "," als decimaalteken gebruiken. :/ Bedankt voor de hulp alvast. Opmerking: Ik heb een 2019 GLA 45 AMG met 26k mijl. (Ik weet dat het te vroeg is, maar ik wil voorbereid zijn)

#19 ·
De XENTRY zou het weten. Een Autel zou het ook weten, als onderdeel van het verbindingsprotocol.
Ik kon mijn MB-dealer in Colorado Springs, onderdelenafdeling, bellen en met mijn Vin# konden ze me de informatie geven die ik nodig had.
Wat overigens is: Transmissie 724.016, chassis: 156.952, motor: 133

Nu zijn ze het "additief" aan het onderzoeken. Omdat de onderdelenafdeling blijkbaar niet bekend is met zo'n additief voor transmissievloeistofvervangingsklussen. Dus hij overlegt met zijn hoofdmonteur.

Ik ben er bijna zeker van dat ik het nodig zal hebben, want zoals ik het in de handleiding lees, moet je het toevoegen tijdens de eerste twee transmissieservices.

#20 ·
De dealer weet misschien veel niet. Ik heb wat onderzoek gedaan naar de DCT voordat ik Pam's 2017 45 in april 2016 bestelde. Het advies was om de SA te ondervragen en de monteur te interviewen voordat je de auto verliet. Er was een lange lijst met vereisten en details om op te letten.

Deze transmissies met dubbele koppeling zijn een van de weinige dingen die ik niet zal aanraken. Dat wil niet zeggen dat je het niet zou moeten doen. Ik zal het gewoon niet doen. In het geval van mijn Porsche 997 ben ik naar verschillende dealers gegaan en ontdekte dat geen van hen de procedure kende. Ik bezocht drie verschillende SA's bij één dealer en kreeg offertes van $400, $900 en $1650. Ja, in aangrenzende kantoren. Het was bij een onafhankelijke dealer dat ik eindelijk de juiste antwoorden kreeg.

Met andere woorden, als de dealer de additieven niet kent, zelfs als ze in de handleiding staan, kent hij dan echt de juiste procedures?

Trouwens, met een AMG word je geacht vooraan in de rij te worden geplaatst voor elke service en te worden voorzien van de AMG-getrainde (hogere niveau) technicus.

#21 ·
De dealer weet misschien veel niet. Ik heb wat onderzoek gedaan naar de DCT voordat ik Pam's 2017 45 in april 2016 bestelde. Het advies was om de SA te ondervragen en de monteur te interviewen voordat je de auto verliet. Er was een lange lijst met vereisten en details om op te letten.

Deze transmissies met dubbele koppeling zijn een van de weinige dingen die ik niet zal aanraken. Dat wil niet zeggen dat je het niet zou moeten doen. Het is alleen dat ik het niet zal doen. In het geval van mijn Porsche 997 ben ik naar verschillende dealers gegaan en ontdekte dat geen van hen de procedure kende. Ik bezocht drie verschillende SA's bij één dealer en kreeg offertes van $400, $900 en $1650. Ja, in aangrenzende kantoren. Het was bij een onafhankelijke partij dat ik eindelijk de juiste antwoorden kreeg.

Met andere woorden, als de dealer de additieven niet kent, zelfs als ze in de handleiding staan, kent hij dan echt de juiste procedures?

Trouwens, met een AMG word je geacht vooraan in de rij te worden geplaatst voor elke service en te worden voorzien van de AMG-getrainde (hogere niveau) technicus.
Kijkend naar de procedures die door de OP zijn geplaatst, lijkt er niet veel verschil te zijn tussen de 45 AMG en de basis 250 (beide X156) samen met anderen die met deze DCT worden vermeld. De enige belangrijke onderscheidende factor die ik gemakkelijk kon vinden, is het verschil voor het M133-motortype (AMG) voor de jaren 2016 en nieuwer, waarvoor het additief vereist is. Mijn 2015 vereist het niet volgens de procedure, dus de procedure is precies hetzelfde voor hem en de basismodellen. Ik denk dat de dealer monteurs bekend zijn met de procedure en de 724.0 zorg- en onderhoudsbulletin hebben gelezen.

Ook ik zal deze procedure niet als doe-het-zelf uitvoeren, maar zal deze aan de dealer overlaten.

#24 ·
Ten eerste. Bedankt voor die servicebladen! Absoluut ongelooflijk!. Ik heb net een paar Powerflex motorsteun inzetstukken voor mijn GLA45 (boven en onder) ontvangen, maar helaas werden ze niet geleverd met de aanhaalmomenten voor de bouten. Zou u toevallig deze informatie hebben?

Proost

Lukas

Attachments

#27 ·
Dit is een geweldig draadje. Vraag: welke maat dop heb ik nodig om de oliefilterkanister op mijn 2023 GLA45 te verwijderen? Ik heb vandaag zoveel tijd besteed aan het waterpas zetten van de auto op 4 kriksteunen, om erachter te komen dat ik niet de juiste dop heb om de filterkanister te verwijderen. Wat een trieste dag...

#28 · (Edited)
Dit is een geweldig draadje. Vraag, welke maat dop heb ik nodig om de oliefilterbus op mijn 2023 GLA45 te verwijderen? Ik heb vandaag zoveel tijd besteed aan het waterpas zetten van de auto op 4 kriksteunen, om er vervolgens achter te komen dat ik niet de juiste dop heb om de filterbus te verwijderen. Wat een trieste dag...
Daar ben ik geweest! Het is een 27 mm (1-1/16" SAE zal het doen, maar ik geef de voorkeur aan de 27 mm) wat de ietwat vreemde/grote maat dop is die door veel Duitse merken wordt gebruikt.

27 mm:
1-1/16":
2:40

#32 · (Edited)
Als de nieuwere modellen hetzelfde zijn als de oudere auto's, heb je een verscheidenheid aan verlengstukken en universals nodig om bij het oliefilter te komen. Er is geen directe route.
Oh ja, een "wobble extension" is in het bijzonder altijd handig. Hoewel hij het in de video waarnaar wordt verwezen op de een of andere manier zonder hetzelfde deed.

#38 ·
Hoi, Heeft iemand de aanhaalmomenten voor de wiellagers? Heb een 18 gla45 waarbij ik binnenkort het achterwiellager moet vervangen. Heb de aanhaalmomenten nodig voor het achterste ophangingsgedeelte. Bedankt!

Attachments