Mercedes-Benz GLA Forum banner

2021 GLA 250 4Matic - Verschillende problemen en teleurstellingen

1 reading
31K views 23 replies 21 participants last post by  DLS2130  
#1 ·
Hallo Forum!

We hebben een 2021 GLA 250 geleased en hebben er een aantal problemen en teleurstellingen mee gehad. Wilde hier posten en kijken of iemand vergelijkbare ervaringen heeft gehad of dat we gewoon pech hebben gehad. Hij staat momenteel bij de dealer voor reparaties aan de onderstaande problemen.

1. Airconditioning koelde soms niet - bracht hem naar de dealer en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier in de airconditioning vastzaten, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er gewoon iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten informeren wanneer hij terugkomt.
3. Een luid gejank wanneer het voertuig start. Klinkt bijna alsof het van een van de riemen komt. De servicemanager dacht dat het geen normaal geluid was, maar ze vergeleken het met een andere GLA en denken nu dat het een normaal geluid is. Normaal of niet, het is geen goed geluid.
4. Dit is meer een teleurstelling, maar het is jammer dat een voertuig uit 2021 met zo'n technisch interieur geen draadloze carplay heeft :(

Hadden de auto pas 6 maanden, maar dit had ik niet van MB verwacht.

#3 ·
Heb de achterlichten 3 keer laten vervangen en heb nog steeds condens in beide achterlichten. Nog geen oplossing, maar MB zegt dat er in het 1e kwartaal van het jaar een herontwerp uitkomt. Wat moet ik doen als ze dat alleen maar zeggen om van me af te komen? Kan ik een andere auto eisen?

#9 ·
Heb de achterlichten 3 keer laten vervangen en heb nog steeds condens in beide achterlichten. Nog geen oplossing, maar MB zegt dat er in het 1e kwartaal van het jaar een nieuw ontwerp uitkomt. Wat moet ik doen als ze dat alleen maar zeggen om van me af te komen? Kan ik een andere auto eisen?
Ik heb dezelfde problemen en ga voor een tweede achterlichtwissel. Het is zo irritant.

#4 ·
Hallo forum!

We hebben een 2021 GLA 250 geleased en hebben er een aantal problemen en teleurstellingen mee gehad. Wilde hier posten en kijken of iemand vergelijkbare ervaringen heeft gehad of dat we gewoon pech hebben gehad. Hij staat momenteel bij de dealer voor reparaties aan de onderstaande problemen.

1. De airconditioning koelde soms niet - bracht hem naar de dealer en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden zelfs een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen hadden met de airconditioning, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten informeren wanneer hij terugkomt.
3. Een luid gejammer wanneer het voertuig start. Klinkt bijna alsof het van een van de riemen komt. De servicemanager dacht dat het geen normaal geluid was, maar ze vergeleken het met een andere GLA en denken nu dat het een normaal geluid is. Normaal of niet, het is geen goed geluid.
4. Dit is meer een teleurstelling, maar het is jammer dat een voertuig uit 2021 met zo'n technisch interieur geen draadloze carplay heeft :(

We hebben de auto pas 6 maanden, maar dit had ik niet van MB verwacht.
Net een nieuwe 2021 250 GLA geleased en denk ook dat de airco en de ventilatieopeningen slecht ontworpen en ineffectief zijn. Mijn vorige 2018 GLA was op dit gebied veel beter.

#6 ·
Net een nieuwe 2021 250 GLA geleased en denk ook dat de airco en de ventilatieopeningen slecht ontworpen en ineffectief zijn. Mijn vorige 2018 GLA was op dit gebied veel beter.
Hier is een TCA-onderzoeksartikel over veiligheidsgebreken in voertuigen: Onderzoek naar class action rechtszaken over veiligheidsgebreken in voertuigen | Top Class Actions. Het artikel bevat een formulier dat u kunt invullen om te bepalen of u in aanmerking komt om deel te nemen aan een class action onderzoek. Wees zo gedetailleerd mogelijk. Advocaten beoordelen de formulieren en nemen rechtstreeks contact met u op als u in aanmerking komt.

#5 ·
Heb een 2021 AMG GLA en het beeldscherm is gestopt. Het scherm toont dat AMG van zijn power cycling houdt. Ik hoor een paar seconden radio. Dan gaat het uit. Maakt zelfs even verbinding met mijn mobiel. Ik weet dit alleen omdat ik midden in de cyclus aan het bellen was. En Bluetooth verbonden was.
Hoe lossen we dit op?

#8 ·
Heb een 2021 AMG GLA en het beeldscherm is gestopt. Het scherm toont dat AMG van zijn power cycling houdt. Ik hoor een paar seconden radio. Dan gaat het uit. Maakt zelfs even verbinding met mijn mobiel. Ik weet dit alleen omdat ik midden in de cyclus aan het bellen was. En Bluetooth verbonden was.
Hoe lossen we dit op?
Na een week bij de dealer te zijn geweest. Ze bestelden een nieuwe harde schijf en vervingen deze. Nu is het goed.

#10 ·
Hallo forum!

1. De airconditioning koelde soms niet - bracht hem naar de dealer en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten navragen wanneer hij terugkomt.
3. Een luid gejank wanneer het voertuig start. Klinkt bijna alsof het van een van de riemen komt. De servicemanager dacht dat het geen normaal geluid was, maar ze vergeleken het met een andere GLA en denken nu dat het een normaal geluid is. Normaal of niet, het is geen goed geluid.

Had de auto pas 6 maanden, maar dit had ik niet verwacht van MB.
Misschien een rotte appel. Ik heb een GLA 250 gekocht zonder problemen. Het is sowieso nieuw, het heeft nu 9.000 mijl zonder problemen.

#19 ·
Misschien een rotte appel. Ik heb GLA 250 gekocht zonder problemen. Het is nieuw, het heeft nu 9K mijl zonder problemen.
Geen rotte appel! Ik heb mijn 2021 al 3 keer teruggebracht naar de dealer sinds ongeveer 3k mijl (nu 8k) en kreeg te horen dat het slechte techniek is en dat ik pech heb. Riemdressing, nieuwe riem, geen oplossing. Ik heb mijn videobibliotheek met tijden en data gedeeld met de dealer van dit luide piepgeluid, evenals MB North America, zonder resultaat. Je zou denken dat MB zou ingrijpen en iets zou doen. Kan niet geloven dat ik een leasecontract van 3 jaar op deze auto heb. Als iemand oplossingen hoort, post dan. Bedankt.

#11 · (Edited by Moderator)
Hallo forum!

1. Airconditioning koelde soms niet - bracht hem naar de dealer en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk geluid van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden zelfs een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin airconditioningproblemen hadden, denk ik dat er gewoon iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten navragen wanneer hij terugkomt.

Heb de auto pas 6 maanden, maar dit had ik niet verwacht van MB.
[/QUOTE]
Loopt, schokt of stottert uw 2021 GLA 250 een beetje bij het stoppen of bij stilstand en loopt hij dan een beetje achter, een lichte schok bij het accelereren? Is dat normaal?? Mijn auto doet dit af en toe en ik weet niet zeker of het de versnelling is of het terugschakelen/schakelen van versnellingen. Ik hoop dat ik dit nauwkeurig beschrijf - subtiele schok/aarzeling bij het stoppen en wegrijden... bedankt! Mijn auto is nieuw, 8.000 mijl... wilde het forum vragen voordat ik hem meeneem en er als een sukkel uitzie lol

#24 ·
Heeft uw 2021 GLA 250 een soort vertraging, schokken of stotteren bij het stoppen of bij het stoppen en dan een soort vertraging, lichte schok bij het accelereren? Is dat normaal?? Mijn auto doet dit af en toe en ik weet niet zeker of het de versnelling is of het terugschakelen/schakelen van versnellingen. Ik hoop dat ik dit nauwkeurig beschrijf - subtiel als een schok/aarzeling bij het stoppen en optrekken... bedankt! Mijn auto is nieuw, 8.000 mijl... wilde het forum vragen voordat ik hem meeneem en er als een sukkel uitzie lol
Ja, ik heb met hetzelfde te maken. Kon je er enige begeleiding over krijgen? Gelukkig heb ik niet veel andere problemen gehad, behalve een grote operatie aan de kleppen van de motor, die door MB werd vergoed.

#13 ·
Hallo forum!

We hebben een 2021 GLA 250 geleased en hebben er een aantal problemen en teleurstellingen mee gehad. Wilde hier posten en kijken of iemand soortgelijke ervaringen heeft gehad of dat we gewoon pech hebben gehad. Hij staat momenteel bij de dealer voor reparaties aan de onderstaande problemen.

2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten volgen wanneer hij terugkomt.
3. Een luid gejammer wanneer het voertuig start. Klinkt bijna alsof het van een van de riemen komt. De servicemanager dacht dat het geen normaal geluid was, maar ze vergeleken het met een andere GLA en denken nu dat het een normaal geluid is. Normaal of niet, het is geen goed geluid.

Ik voel je pijn, we kochten in 2018 een GLA 200, echt teleurgesteld in de auto, het heeft mijn verwachtingen voor een zogenaamd premium voertuig niet waargemaakt ☹

#15 ·
Hallo Forum!

1. Airconditioning koelde soms niet - naar de dealer gebracht en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Naar de dealer gebracht en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden zelfs een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en op basis van hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten informeren wanneer hij terugkomt.

Ik heb ook problemen met de airconditioning, vooral als de buitentemperatuur hoog is (zomer), is gecontroleerd door de MB-dealer, zei dat het een thermostaatprobleem was, maar het gaat door - ik moet de temperatuur verlagen tot 16 graden, de laagste stand, om de auto koel te houden - heb dit probleem nog nooit gehad met de afgelopen 2 MB-auto's

#16 ·
Hallo forum!

2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vast kwam te zitten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er gewoon iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten informeren wanneer hij terugkomt.

Ik heb net een 2022 GLA 250 4Matic geleased en ik heb dezelfde problemen met de lucht en het geluid van de riemen. Ik bracht hem naar de serviceafdeling, ze zeiden ook dat er vuil in de airco-unit zat en nu heb ik het probleem dat de middelste ventilatieopeningen er een paar nodig hebben voordat ze aangaan. Ze zeiden dat ze de poelriem hebben vervangen en hij is nu bijna 3 weken thuis en het geluid is teruggekeerd.

#18 ·
Ik heb net een 2022 GLA 250 4Matic geleased en ik heb dezelfde problemen met de lucht en het geluid van de riemen. Ik heb hem naar de serviceafdeling gebracht en ze zeiden ook dat er vuil in de airco zat en nu heb ik het probleem dat de middelste ventilatieopeningen even nodig hebben voordat ze aangaan. Ze zeiden dat ze de poelriem hebben vervangen en hij is nu bijna 3 weken thuis en het geluid is teruggekeerd.
Ik heb hetzelfde riemprobleem gehad. Ben 3 keer terug geweest voor service voor riemdressing en een nieuwe riem. Mij werd verteld dat ik pech heb, dat het de manier is waarop de auto is ontworpen en dat ik de GLA niet moet verwarren met de E-klasse! Ik heb verschillende video's van het geluid gemaakt en deze gedeeld met de dealer zonder dat het is opgelost. Ik heb contact opgenomen met MB North America en kreeg te horen dat ik pech heb. Ik kan niet geloven dat ik met deze auto zit voor een lease van 3 jaar. Het is gênant om mijn auto te starten. Klinkt als een 83 Chevy die ik op de middelbare school had. Ik zou deze auto aan niemand aanbevelen en mis mijn Q5.

#17 ·
Dus, ik zei dat de (HVAC) ventilator gekke trillingen veroorzaakt wanneer hij op de maximale stand wordt gezet, tijdens een servicebeurt, let wel, de auto staat al in de garage.

Geen moment geaarzeld, "Waarschijnlijk bladeren, het kost $155 om te inspecteren/schoon te maken."

Dus, **** ze (Tampa) en ik zoek een nieuwe dealer.

#20 ·
Hallo forum!

2. Verschrikkelijk geluid afkomstig van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin airconditioningproblemen hadden, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten navragen wanneer hij terugkomt.

De auto pas 6 maanden gehad, maar dit had ik niet van MB verwacht.
Het spijt me dit te horen. Kunt u mij vertellen wat de dealer heeft gedaan om het airconditioningprobleem op te lossen? Ik heb hetzelfde probleem en kreeg te horen dat het te wijten was aan takjes in de ventilatieopeningen.

#21 ·
Hallo forum!

2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht hem naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en gebaseerd op hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin airconditioningproblemen hadden, denk ik dat er iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten informeren wanneer hij terugkomt.

Had de auto pas 6 maanden, maar dit had ik niet van MB verwacht.
Mijn Android Auto werkt perfect, alles is goed behalve het hoofdprobleem, dus ik zal deze auto niet kopen tenzij ik een koper heb.
Ik zal geen ander Star-merk leasen. Ik kan de Q3 sline proberen, $ 9000 goedkoper, beter in mijn zak.

#22 ·
Blijkbaar heb ik een van deze citroenen met dezelfde problemen! GLA 250. Ook ik heb $165,00 betaald om bladeren te verwijderen. Het geluid is twee weken later terug!! Ook ik heb een nieuw voertuig dat klinkt als een oude auto, of beter gezegd een dieselmotor. Embarrassing is correct! Dit is belachelijk!! Ik heb ook geen automatische lift op de achterdeur. Ze hadden geen chip - echt?? Ze hebben ook niet de moeite genomen om me dit te vertellen toen ik het kocht.

#23 ·
Image

Hallo forum!

1. Airconditioning koelde soms niet - bracht het naar de dealer en ze zeiden dat er niets mis mee was.
2. Verschrikkelijk lawaai van de airconditioning, en toen stopten alle middelste ventilatieopeningen met het blazen van lucht - Bracht het naar de dealer en ze stelden vast dat er bladeren of mogelijk een knaagdier vastzaten in de airconditioning, en bestelden in feite een grill om aan de auto toe te voegen om dit te helpen voorkomen. Ik geloof dit niet echt en op basis van hoe nieuw de auto is en dat we bijna vanaf het begin problemen met de airconditioning hadden, denk ik dat er gewoon iets mis was met de airconditioning. Hij staat nog steeds bij de dealer, dus ik zal moeten navragen wanneer hij terugkomt.

Ik kan niets zeggen over de andere problemen, maar je kunt een Bluetooth-signaalzender krijgen om in de CarPlay USB te steken. Koppel hem aan je telefoon en CarPlay maakt draadloos en moeiteloos verbinding met je telefoon (het duurt 4-5 seconden). Dit is degene die ik gebruik: