Mercedes-Benz GLA Forum banner

2016 GLA klikgeluid onder dashboard

4.5K views 4 replies 5 participants last post by  RKN GLA  
#1 ·
Heeft iemand hier dezelfde problemen met een klikgeluid onder het dashboard van hun GLA250 4matic? Het klikgeluid komt voor als ik de auto start, maar verdwijnt na een minuut. Ook vergrendelt mijn tankklep soms niet, er was een retracering geluid elke keer als ik hem sluit. Mij is verteld dat het de deurbediening is; is het gemakkelijk te vervangen? Ik wil het gewoon zelf doen om wat geld te besparen.

#2 ·
Als mijn cabine koud is, hoor ik een klikkend geluid van de meest linkse ventilatieopening aan de bestuurderskant van het dashboard. Zodra de cabine opwarmt, houdt het op. Het is in eerste instantie lastig om de precieze oorzaak te horen en te lokaliseren, maar door de rand stevig vast te houden, bevestigde ik het. Ik heb dit probleem ook gehad in een eerdere Audi, dus vermoedelijk gewoon een kwestie van materiaal-passing in mijn geval (ook een ronde rand in die Audi-case).

#4 ·
Dit is de luidruchtigste, rammelendste, piependste auto die ik ooit heb gehad (en ik heb Jeeps gehad!). Ik spoor vaak eindelijk een geluid op en los het op, om er vervolgens nieuwe te vinden. Temperatuur maakt zeker een verschil voor een deel van dit plastic. Wanneer ik ook maar een deel van deze auto voor iets uit elkaar haal, stop ik er altijd vulling en isolatie in. Mijn favoriete materiaal voor de klus zijn de stomme pads die in slaap-bh's zitten. Op een dag zal de volgende eigenaar van deze auto denken dat iemand die een naai- of lingeriewinkel had of moet hebben gehad, deze auto wel moet hebben gehad!

#5 ·
Welkom. Dit lijkt een kenmerk van deze auto's te zijn, neem ik aan. Persoonlijk heb ik geen last van grote rammels of piepjes (afkloppen), maar de hierboven genoemde factoren zijn allemaal potentiële problemen om te onderzoeken. Door op het rammelende gebied te drukken, kan een losse clip opnieuw worden vastgezet of vuil worden verwijderd. Sommige car audio-winkels wikkelen de onderkant van de clips die deurpanelen of sierlijsten vasthouden, in met stoffen tape om te voorkomen dat ze losraken of rammelen (zie de gelinkte video, gekopieerde URL op de relevante tijdstempel). Sommige geluidsmatten zouden ook helpen met de rammels als ze extern zijn. Ik heb gezien dat MB-dealers de clips met hete lijm op het paneel lijmen als ze los zitten of trillen als een garantieoplossing (hete lijm = "rubberen geluidsisolatie")