Mercedes-Benz GLA Forum banner
41 - 60 of 75 Posts
Discussion starter · #41 ·
UPDATE: Vanmorgen met de dealer gesproken. Ze zeiden dat er sinds mijn laatste bezoek een paar weken geleden een nieuw servicebericht van MB was en dat ze mijn transmissie eruit halen om "een aantal onderdelen te vervangen". De serviceadviseur kon me niet vertellen welke, maar ik ben van plan om erachter te komen (evenals de informatie over dat bulletin te krijgen) wanneer ik mijn GLA op woensdag ophaal.

Wauw, op dat niveau van demontage zou ik me sterk afvragen of de technici van de dealer alles precies zo weer in elkaar zullen zetten als in de fabriek is gebouwd. Zeker als ze een vast tarief krijgen voor het vervangen van een motor/transmissie. Er is een ervaren, bekwame en gewetensvolle technicus voor nodig om het goed te doen. Ik hoop dat uw dealer dat type technicus in dienst heeft.

Mijn dealerbezoek onthulde een code voor een misfire op cilinder nummer 1, zie bijgevoegd rapport.

Een *** KLANT WIL DE MOTOR- OF TRANSMISSIE-ECU'S NIET HERPROGRAMMEREN *** OPMERKING OPMERKING ALLEEN 34403 CM 0,00 0,00 ONDERDELEN: 0,00 ARBEID: 0,00 OVERIG: 0,00 TOTAAL LIJN A: 0,00 **************************************************** B CHECK ENGINE LIGHT AAN, HEEFT GEEN BEKENDE RIJPROBLEMEN, CODES LEZEN EN KLANT ADVISEREN OORZAAK: F 540650 BOORDSPANNING HANDHAVEN (BIJ CONTROLE/TESTEN EN PROBLEEMOPLOSSING) 34403 W8M (GRATIS) 541011 SNELTEST UITVOEREN 34403 W8M (GRATIS) 540993 EXTRA WERK VOOR: CONTROLE-EENHEIDCODE MET HANDMATIGE DATATRANSFER 34403 W8M (GRATIS) ONDERDELEN: 0,00 ARBEID: 0,00 OVERIG: 0,00 TOTAAL LIJN B: 0,00 14923 0,60 540650/1011, 0,30; 540993, 0,30; SDS VOND FOUTCODE OPGESLAGEN, P030185, VOOR MISFIRE VAN CILINDER 1; TESTEN LEIDDE TOT COMPRESSIETEST, TESTEN VAN BRANDSTOFDRUK EN SPOEL; ALLE TESTS WERDEN GESLAAGD; EINDSCHERM ZEI OM TE ZOEKEN NAAR EEN UPDATE VAN DE M.E. WELKE ER WERD GEVONDEN; UPDATE UITGEVOERD; VOERTUIG PROEFGEREDEN ZONDER HERHAALDE VOORKOMEN VAN DE CEL **************************************************** C VOER UITGEBREIDE MEERPUNT-VOERTUIGINSPECTIE UIT - GRATIS, TER WAARDE VAN $79,95 MPIM VOER UITGEBREIDE MEERPUNT-VOERTUIGINSPECTIE UIT - GRATIS, TER WAARDE VAN $79,95 34403 CM 0,00 0,00 ONDERDELEN: 0,00 ARBEID: 0,00 OVERIG: 0,00 TOTAAL LIJN C: 0,00 **************************************************** E** GEEN HUIDIGE OPEN TERUGROEPINGEN OF CAMPAGNES OP DIT VOERTUIG EN OOK GEEN HUIDIGE OPEN TERUGROEPINGEN OF CAMPAGNES OP DIT

Ik denk dat dit de bewering van het tijdschrift Consumer Reports ontkracht dat er geen vervangbare onderdelen in de 7G-DCT zitten.
Ik vroeg me af of het een vervanging was voor een nieuwe DCT, de technici noemen ze soms "dubbele koppelingen", net als gewone Joes, en ik kwam dit tegen in een ander forum waar de persoon dacht dat ze hun koppelingen hadden vervangen terwijl ze in feite de hele transmissie hadden verwisseld. Ik zeg niet dat dit hier is gebeurd, maar het is mogelijk. Ik weet dat noch Porsche noch BMW eraan werken op dealerniveau, ze worden vervangen door een nieuwe of gereviseerde, niet zeker over Mercedes.

Discussion starter · #52 ·
Wow, at that level of disassembly, I would highly question whether the dealership techs will get everything re-assembled exactly as factory built. Especially if they're getting paid flat rate for an engine/transmission R&R. Would take an experienced, skilled and conscientious tech to do it right. Hope your dealership employs that type of tech.
Ik heb al 12 jaar een persoonlijke relatie met deze dealer. De gedachte dat ze een project als dit aan een of andere sukkeltechnicus zouden toewijzen, is nooit in me opgekomen.

Discussion starter · #53 ·
Ik vroeg me af of het een swap was voor een nieuwe DCT, de technici noemen ze soms "dubbele koppelingen", net als gewone Joes, en ik kwam dit tegen in een ander forum waar de persoon dacht dat ze hun koppelingen hadden vervangen terwijl ze eigenlijk de hele transmissie hadden verwisseld. Ik zeg niet dat dit hier is gebeurd, maar het is mogelijk. Ik weet dat noch Porsche noch BMW eraan werken op dealerniveau, ze worden vervangen door een nieuwe of gereviseerde, niet zeker over Mercedes.
Negatief op de volledige DCT-vervanging. Alleen de koppeling (die het splitsen van de transmissiehuizen niet vereist).

Mijn auto staat in de garage voor hetzelfde probleem. Hij staat er al meer dan 20 dagen in voor de dubbele koppeling en de elektrische plaat in de transmissie. Hoe was uw auto nadat ze hem weer in elkaar hadden gezet? Ik ben zenuwachtig dat hij niet als nieuw zal zijn! En is de reparatie nu beter voor u?

Welnu, na de tweede download van de nieuwe software had ik hetzelfde probleem, maar nu is ook het omgekeerde van invloed. Ik ben erin geslaagd de slippende transmissie vast te leggen en heb de video verzonden. Nu is hij in de werkplaats en wacht op de diagnose.

Discussion starter · #58 ·
I also had my dual clutch replaced and fixed problem . So far so good , drives 100% better now.
Blij te horen dat ze het voor je hebben opgelost. Jammer dat het zo lang duurde.

Mijn GLA heeft sinds de koppelingvervanging nog eens duizend mijl afgelegd en hij rijdt nog steeds soepel. Vorige week met mijn serviceadviseur gesproken om hem te laten weten dat alles in orde was en hij zei dat er nog steeds geen terugroepbericht of TSB is dat wijst op een aanhoudend probleem.

De technicus die aan mijn GLA werkte, zei echter dat hij meerdere vergelijkbare problemen kon vinden op zijn interne technische forum, waarbij het vervangen van de koppeling de oplossing is.

Kortom, als het schakelen ruw gaat, breng hem dan binnen. En natuurlijk helpt video. Ik weet zeker dat MBUSA mijn clip in het bestand heeft.

41 - 60 of 75 Posts