Mercedes-Benz GLA Forum banner

Service resetten?

6 reading
121K views 13 replies 8 participants last post by  papamike33  
#1 · (Edited by Moderator)
Sorry als dit al gepost is, maar ik kon alleen de DIY vinden voor het resetten van olieverversingen. Is er een DIY over het resetten van het bericht voor A- en B-services?

#3 ·
2014-2015 MERCEDES GLA 250 MOTOROLIE LAMPJE RESETTEN:

Om het lampje "Olieverversing vereist" op een Mercedes Benz GLA 250 uit 2014-2015 uit te schakelen, volgt u de volgende instructies:
Sluit alle deuren, ramen, motorkap en kofferbak.
Zet het contact op de "aan"-stand, maar start de motor niet.
Druk herhaaldelijk op de omlaag-knop totdat de kilometerstand van het voertuig wordt weergegeven.
Druk op de linker pijltjestoets totdat "trip" wordt weergegeven.
Druk op de CALL-knop en binnen 1 seconde op OK.
Als het ASSYST-menu verschijnt, selecteer dan ASSYST PLUS en bevestig met de OK-knop.
Selecteer VOLLEDIGE SERVICE.
Scrol omlaag om SERV BEVESTIGEN te selecteren en bevestig met de OK-knop.
Selecteer de juiste OLIEKWALITEIT die wordt gebruikt en druk op OK.
Selecteer JA en bevestig met de OK-knop.
Zet het contact uit en start vervolgens de motor om te controleren of de indicator is gereset.

#6 ·
Waar het zegt druk op de belknop en Ok. Probeer dit, druk en houd tegelijkertijd de knoppen "oproep beantwoorden" en "ok" ingedrukt en houd ze 5 seconden vast. Scroll vervolgens naar assist plus.

#8 ·
Hier is een gedetailleerde procedure om de onderhoudsherinnering op de 2017 GLA 250 4matic te resetten (het kostte me even om andere modellen te bekijken en dit uit te zoeken, het lijkt erop dat MB ze allemaal een beetje anders maakt om ons te verwarren, en contact opnemen met de dealer hielp niet, ze willen dat eigenaren de voertuigen voor onderhoud brengen zodat ze ons $350 kunnen aanrekenen voor een olieverversing!)

1) Zorg ervoor dat de kilometerteller wordt weergegeven en Trip is gemarkeerd, en alle deuren en de kofferbak gesloten zijn
2) Tik lichtjes op de startknop om in de startpositie te komen met alle dashboardlampjes aan, maar start de motor niet
3) Druk tegelijkertijd op de telefoon Call- en OK-knoppen en houd deze ingedrukt totdat het geheime menu verschijnt
4) Selecteer ASSYST PLUS en druk op OK
5) Selecteer Volledige service en druk op OK
6) Selecteer een oliekwaliteit en blijf alles positief beantwoorden tot het einde.

Gelukkig rijden. :)

#13 ·
Heeft iemand de procedure voor een 2017 GLA 250? Het bovenstaande werkt niet voor een 2017 model !!!
Hier is een gedetailleerde procedure om de onderhoudsherinnering op de 2017 GLA 250 4matic te resetten (het kostte me even om andere modellen te bekijken en dit uit te zoeken, het lijkt erop dat MB ze allemaal een beetje anders maakt om ons te verwarren, en contact opnemen met de dealer hielp niet, ze willen dat eigenaren de voertuigen voor onderhoud brengen, zodat ze ons $ 350 kunnen aanrekenen voor een olieverversing!) 1) Zorg ervoor dat de kilometerteller wordt weergegeven en Trip is gemarkeerd, en alle deuren en de kofferbak zijn gesloten 2) Tik lichtjes op de startknop om in de startpositie te komen met alle dashboardlampjes aan, maar start de motor niet 3) Druk tegelijkertijd op de telefoon Call en OK-knoppen en houd deze ingedrukt totdat het geheime menu verschijnt 4) Selecteer ASSYST PLUS en druk op OK 5) Selecteer Volledige service en druk op OK 6) Selecteer een oliekwaliteit en blijf alles positief beantwoorden tot het einde. Veel rijplezier. :)
Ik bezit een 2016 GLA 250 en heb maandenlang geprobeerd om de melding voor de olieverversingsinterval te resetten. Niets heeft tot nu toe gewerkt !! Ik kom tot het punt dat ik ASSYST PLUS bekijk, maar daarna niets meer