Mercedes-Benz GLA Forum banner

Voor degenen die de GLA250 overwegen in plaats van de GLA45

38K views 23 replies 19 participants last post by  MeicalNissyen  
#1 · (Edited)
Toen ik aan het winkelen was voor deze kleine terreinwagens, hoopte ik ECHT dat ik mijn cake kon hebben en hem ook kon opeten. Ik had mijn oog laten vallen op de GLA45 omdat ik in het verleden verschillende AMG-voertuigen heb gehad, maar ik hoopte er een te hebben als dagelijkse bestuurder, hij heeft een behoorlijk brandstofverbruik, maar VEEL vermogen en vierwielaandrijving... Nu, ik spreek OP GEEN ENKELE MANIER negatief over de GLA45, het is een GEWELDIGE, VISCERALE auto, maar hier zijn een paar punten om te overwegen voor degenen die nog twijfelen.
Dit zijn redenen die alleen in mijn hoofd opkwamen, en als ze overeenkomen met de gedachten/percepties van iemand anders, ben ik blij dat ik kon helpen.

De GLA45 heeft 4 inch bodemvrijheid. Ongeveer hetzelfde als elke 'auto'. Talrijke offroad-tests toonden aan dat de GLA45 het ruwe terrein 'kon verwerken', maar ze vernielden veel voorbumpers en skirts op dat platform.

De GLA250 heeft 8 inch bodemvrijheid. (De mijne heeft momenteel 10 inch) Ik heb al enorme sneeuwduinen getackeld, ben op rotsachtige paden geweest etc. met mijn GLA250, en hij doet het echt geweldig.

AMG-styling: Nou, dit gaat ALLEMAAL OVER PERCEPTIE/MENING. Ik hou van de STANDAARD/BASIS-bumpers met het zilver, ze zien er echt cool, agressief UIT EN ze hebben een omhoog gekeerde neus voor betere bodemvrijheid. De gigantische namaak-luchtinlaten op de GLA45 waren de EERSTE onderdelen die werden afgerukt of beschadigd raakten bij offroad-tests en stoeprandcontroles. Ik vind ook dat de AMG-styling er echt raar uitziet op sport-GLA250's die op die 8 inch hoogte zitten. Het laat het voertuig eruitzien als een 'bange kat', aangezien de stylingelementen bedoeld zijn voor een LAGERE auto. Het doet me denken aan de tijd dat mensen bodykits op een Chevy Tahoe of zoiets plaatsten. Nogmaals, gewoon mijn rare percepties.

Vermogen:
GLA45 is geweldig. Een STOCK 4-cilinder auto van 12 seconden die op 26 lbs boost rijdt! NIEMAND in de industrie heeft dat af fabriek gedaan. Echt indrukwekkend.

GLA250 heeft 'genoeg' vermogen voor wat hij doet, maar je kunt gemakkelijk een piggyback-tune toevoegen aan de GLA250 voor $800 die het vermogen verhoogt van 208 naar 250 pk en 310 lb-ft koppel. (VR Tuned) Dat brengt de 'lichtere' GLA250 in de High 13's of low 14's, afhankelijk van wat je vervoert of hoe je bent gemodificeerd.
Nu, 13's is niet 'belachelijk snel', maar dat zijn getallen die we in feite associëren met instap-sportwagens zoals de WRX, G37 coupe, etc. Er is ook een Carlsson C-tronic tuningbox die 325 lb-ft koppel toevoegt, en Carlsson neemt je garantie over. Ik wacht nog steeds om te zien wat HG Motorsports uitbrengt. Ook zullen er uiteindelijk high-flow downpipes en complete turbo-back uitlaten voor de GLA250 worden uitgebracht, waardoor deze getunede getallen nog HOGER worden. Ik sprak met een tuningbedrijf dat beweert dat bijna 400 lb-ft geen absurd idee is voor de 250 op de lange termijn, aangezien er momenteel langetermijntests worden uitgevoerd..

We kunnen de notie van 13's de hele dag 'armchair racen' over dit platform, maar 320 lb-ft in een voertuig van 3.318 lbs is niet moeilijk af te leiden door platforms met vergelijkbare getallen en gewicht te vergelijken. Onthoud dat al dat koppel al bij 2200 tpm komt, dus de 0-60 jump zal exponentieel zijn ten opzichte van de standaard 258 lb-ft.

Dit gaat ook niet over racen, het gaat over het verhogen van de 'standaard' van acceleratie naar die van een 'duurder voertuig', wat kan worden gedaan voor slechts $800. [/U]

Gewicht:
De GLA45 weegt 3.495 lbs.
Mijn Base GLA250 weegt 3318 lbs. Dat is meer dan 100 lbs lichter, plus ik heb lichtgewicht wielen toegevoegd om de acceleratie te verhogen en het remmen en de handling te verbeteren. Met een ECU piggyback-tune zal een lichtere auto aanzienlijk sneller aanvoelen met toegevoegde mods, en hij zal beter klimmen en meer brandstof besparen. Ik ben ook binnenkort van plan een uitlaatdemper te verwijderen, waardoor er nog eens 20-25 lbs van de achterkant afgaat.

Slechtweer:
Mijn andere klacht over de GLA45 zijn de smalle banden op de 20-inch wielen. Als ik in een SUV zit, zou ik me niet zo'n zorgen moeten maken over het ontwijken van kuilen.

...Laat me het zo zeggen, als ik de keuze had, zou ik een GLA45 kopen met een 'offroad-pakket' dat hem even hoog maakt als de GLA250 en ook de standaard bumpers of een variant daarvan toevoegt. Maar zoiets bestaat niet, dus zou ik duizenden dollars uit eigen zak moeten betalen voor de basisvering en bumpers om het voor mij te laten werken in de stad en in de bergen.
Ik zou bijna $70.000 uitgeven voor een GLA...

Laten we de kostenanalyse bekijken:
GLA45 AMG - $63.685 gemiddelde kosten
GLA250 basis - $33.000 gemiddelde kosten

Dat is een verschil van $30.000!!!

Laten we nu mijn mods in overweging nemen:
Tune: $800
Lichtgewicht wielen en nieuwe banden: $1800
Aftermarket kruisgeboorde rotors - $223 (Bewerkt, ik vond later de CLA sport rotors voor $223)
HG Engine damper - $199

Totaal na modificatie: $36.023, en klaar voor de trails en de stad.

Zelfs als ik een paar echt SICK Recaro-racestoelen zou kopen om de AMG na te bootsen, zou ik nog steeds onder de $40.000 zitten. Ik zou het hele interieur kunnen verbeteren met carbon onderdelen, suède hemelbekleding etc. En nog steeds aanzienlijk minder geld kwijt zijn dan de AMG.

Zoals het er nu uitziet, is de GLA45 echt een badass Hatchback 'auto' met echt grote wielen en wielkasten. Ik zou HET GEWELDIG vinden om met deze auto te racen, of hem ALLEEN als 'stadsauto' te gebruiken.

Maar als je SUV-voordelen uit het GLA-platform wilt halen, zou ik voorstellen om voor een doordacht geplande GLA250 te gaan.

Ik hoop dat je mijn gedachten hierover leuk vond, en ik hoop dat het nuttig was voor degenen die aan het winkelen zijn. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om de GLA45 te belasteren, het is een ongelooflijk voertuig.

#3 ·
Eens met alles Boris! De GLA45 is eigenlijk geclassificeerd als een auto, natuurlijk niet officieel op de website, maar via het certificeringsproces. De voorkant voldoet niet aan de vereisten voor de aanrijhoek of zoiets...
Ah!!! Goed punt parker! Bedankt voor het vermelden!

Ik herinner me dat ze zeiden dat ik mijn achterruiten moest tinten op de GLA45 omdat het geen 'truck' is, terwijl de GLA250 al privacyglas heeft.

#5 ·
Neemt Carlsson de garantie echt over? Ik keek naar de C-tronic en maakte me zorgen over het opblazen van de motor en het blijven zitten met een reparatierekening van $20.000.
Ja, daarom is de Carlsson-eenheid zo duur. Ze gaan er echter van uit dat dit geen extreme boostniveaus zijn, en het maakt nog steeds gebruik van de OEM-klopsensoren en al het andere. Met een tune ga je geen 26 lbs boost pushen zoals in de GLA45.

• Like
Reactions: Xtheunknown
#6 ·
Ik reed de 250 en stond op het punt te tekenen toen ik een 45 in de hoek van de garage van de dealer zag staan. Ik was verkocht na een blok gereden te hebben. Allereerst is de besturing compleet anders, omdat deze een strakkere ratio heeft. Evenzo zullen de Brembo-remmen je tegen de voorruit drukken als je van 130 wilt afremmen. Verder zit de ophanging op een ander communicatieniveau, d.w.z. hij gaat sneller door bochten dan ik kan rijden. Kortom, hij ligt vlakker op de weg en het is het verschil tussen een sportwagen en een vrachtwagen. De 20's zijn een beetje hobbelig, maar op een glad oppervlak is hij ongelooflijk snel. Later ben ik overgestapt op 18's als een goed compromis. De 250 was prima geweest, maar na een proefrit kon ik het niet meer doen na de 45 te hebben geprobeerd. Als een sukkel heb ik 10.000 dollar betaald aan onzinopties zoals multimedia, waarbij internet gewoon niet werkt, en duizend dollar voor een carbon interieur onderdeel etc. Sommige dingen, zoals de aandachtsassistent, zijn nutteloos, maar de distronic en dodehoekassistent zijn het waard. Dus voor 55 met een paar geselecteerde opties is het een redelijk voorstel ten opzichte van de concurrentie, daarboven slaat het nergens meer op. Ik denk niet dat het echt te vergelijken is met het basismodel. Deze voertuigen verschillen volledig qua prestaties. De 45 zit meer in de lijn van een Golf R of S3, CLA45 of TTS aan de kleinere kant, terwijl de 250 minder gefocust is en een andere missie heeft. De bodemvrijheid is 5 inch, niet 4, wat een inch meer is dan de R, CLA45 en S3. Als budget de belangrijkste factor is, kijk dan elders, niemand heeft 400 pk nodig met de piggyback, maar ik wilde een snelle auto voor één keer in mijn leven, dus ik heb het mezelf gegund. Je zou de 250 kunnen opbouwen, maar remmen, ophanging etc. toevoegen en het loopt snel op, maar als allrounder zou het de truc doen als je een kleine vrachtwagen wilt.

#11 ·
Ik reed de 250 en stond op het punt te tekenen toen ik een 45 in de hoek van de dealergarage zag staan. Ik was verkocht na een blok gereden te hebben. Allereerst is de besturing compleet anders, omdat deze een strakkere ratio heeft. Evenzo zullen de brembo-remmen je tegen de voorruit drukken als je van 130 komt, als je wilt. Verder zit de ophanging op een ander communicatieniveau, d.w.z. hij gaat sneller door bochten dan ik kan rijden. Kortom, hij ligt vlakker op de weg en het is het verschil tussen een sportwagen en een vrachtwagen. De 20's zijn een beetje hobbelig, maar op een glad oppervlak is hij ongelooflijk snel. Later stapte ik over op 18's als een goed compromis. De 250 was prima geweest, maar na een proefrit was er geen manier om het te doen nadat ik de 45 had geprobeerd. Als een sukkel betaalde ik 10.000 dollar aan onzinopties zoals multimedia waar internet gewoon niet werkt en duizend dollar voor een carbon interieur onderdeel etc. Sommige dingen, zoals de aandachtsassistent, zijn nutteloos, maar de distronic en dodehoekassistent zijn het waard. Dus voor 55 met een paar geselecteerde opties is het een redelijk voorstel ten opzichte van de concurrentie, daarboven slaat het nergens meer op. Ik denk niet dat het echt te vergelijken is met het basismodel. Deze voertuigen verschillen qua prestaties volledig. De 45 zit meer in de lijn van een golf r of s3, cla45 of tts aan de kleinere kant, terwijl de 250 minder gefocust is en een andere missie heeft. De bodemvrijheid is 5 inch, niet 4, wat een inch meer is dan de R, cla45 en s3. Als budget de belangrijkste factor is, zoek dan elders, niemand heeft 400 pk nodig met de piggyback, maar ik wilde een snelle auto voor een keer in mijn leven, dus ik heb het uitgegeven. Je zou de 250 kunnen opbouwen, maar remmen, ophanging etc. toevoegen en het loopt snel op, maar als allrounder zou het de truc doen als je een kleine vrachtwagen wilt.
Ik was ook verkocht aan de GLA45 natrat. IEDEREEN zou die variant moeten rijden voordat ze gaan cross-shoppen. Omdat ik altijd een of twee zomerauto's heb, kon ik de prijs of de behoefte aan snelheid niet rechtvaardigen.

MAAR ik wil heel duidelijk zijn, de GLA45-ervaring is ongelooflijk. Het is alsof je in een echte 'Rally'-auto rijdt. (Vooral als hij is uitgerust met de AMG performance-uitlaat upgrade en in de launch-modus wordt gezet)
Ik rijd normaal gesproken grote V8's, turbo V8's etc., dus overstappen op een lichtgewicht, AWD-platform met een high-boosted 4-cilinder motor is een enorm andere rijervaring. Een LEUKE ervaring.

Maar... ik had de bodemvrijheid nodig voor wat ik van plan was te doen en moest de stoelen uit de achterkant halen, hem door sneeuw, ijs, modder, etc. halen. Ik wilde me geen zorgen hoeven maken over die problemen EN ik wilde er nog steeds uitzien als een echte Benz als ik door de stad reed. Zoals ik al zei, als ik mijn zomerauto's zou elimineren en de vering zou verhogen en de bumpers zou veranderen, zou ik klaar zijn.

Denken jullie dat deze discussie een sticky moet zijn? Ik zou graag meer meningen/perspectieven horen...

#12 ·
Ik dacht dat ik hier mijn testritervaring zou toevoegen, terwijl we ze allebei bespraken.

GLA45:
De auto die ik reed had het AMG Driver's Package met de performance-ophanging, dus mijn ervaring kan iets afwijken van anderen. Dat gezegd hebbende... Wauw! Wat een leuke auto! Ik vond het geweldig. Ik vond de ophanging strak en voorspelbaar. De acceleratie was indrukwekkend en de performance-uitlaat was goed afgesteld, misschien een beetje te veel in de Sport-modus, omdat hij vaak zou "boeren" als er veranderingen waren in de turbo-prestaties. Eerlijk gezegd, het was een ongelooflijk leuke auto om in te rijden en het was het model dat ik zou bestellen. De aarzeling voor mij was dat de Performance Suspension en Performance Exhaust op het modelauto waarschijnlijk een beetje te stijf en luidruchtig zouden zijn voor mijn gezin. Hoewel het geenszins hard was, voelde je de hobbels wel en hoorde je de auto altijd. Ik zou wachten en proberen er een te rijden die niet de verbeterde ophanging/uitlaat had, maar een toevallige rit bij een dealer had me overtuigd van de GLA250.

GLA250
Toen ik voor het eerst achter het stuur van de auto zat, voelde ik dat hij in het nadeel zou zijn, omdat ik de dag ervoor net met de GLA45 had gereden en de ervaring nog vers in mijn geheugen lag. Ik was erg geschokt om te ontdekken dat dit niet het geval was. De auto was eigenlijk best snel. Ik kan het niet vergelijken met de GLA45 omdat het verschillende beesten zijn, maar het was zeker leuk. De handling was iets anders dan de GLA45, maar het was erg strak en ook erg voorspelbaar. De rit was veel verfijnder dan de GLA45, maar hij had ook 19-inch wielen versus de 20-inch op de GLA45, hij zit ongeveer anderhalve inch hoger en heeft andere veren/ophangingscomponenten. Al met al vond ik de rit van de GLA250 erg leuk. Voor waar ik dit voertuig voor gebruik (de kinderen en de hond door de stad vervoeren en mijn dagelijkse woon-werkverkeer), leek het een perfecte match... en voor ongeveer $ 15.000 (USD) goedkoper was ik verkocht.

#13 · (Edited)
Geen trekken voor de GLA45, ook niet.

Een andere overweging die niet is genoemd, is dat je een aftermarket trekhaak kunt krijgen voor de GLA250, maar niet voor de GLA45. Ik sleep niet veel of vaak, maar voor de veelzijdigheid kun je een opstelling maken van een dakkoffer en een op de trekhaak gemonteerde fietsendrager op de GLA250 voor lange reizen of kamperen.

Geen optie voor de GLA45.

Volledige openbaarmaking: Ik kwam hier achter de dag nadat ik mijn GLA45 had gekocht en overwoog sterk om de deal voor mijn GLA45 ongedaan te maken om de GLA250 om precies deze reden te krijgen. Uiteindelijk heb ik de GLA45 gehouden - ik ben net terug van een roadtrip naar Montana waar ik de dakkoffer bovenop had, over grindwegen moest rijden en lange stukken open weg moest afleggen. Ik heb nog geen reden gevonden om spijt te hebben van de beslissing om hem te houden, maar ik denk dat ik over het algemeen net zo blij zou zijn als ik voor de GLA250 was gegaan.

#17 ·
Een andere overweging die niet is genoemd, is dat je een aftermarket trekhaak kunt krijgen voor de GLA250, maar niet voor de GLA45. Ik sleep niet veel of vaak, maar voor de veelzijdigheid kun je een opstelling maken van een dakkoffer en een op de trekhaak gemonteerde fietsendrager op de GLA250 voor lange reizen of kamperen.

Geen optie voor de GLA45.

Volledige openbaarmaking: Ik kwam hier achter de dag nadat ik mijn GLA45 had gekocht en overwoog sterk om de deal voor mijn GLA45 ongedaan te maken om de GLA250 om precies deze reden te krijgen. Uiteindelijk behield ik de GLA45 - ik kwam net terug van een roadtrip naar Montana waar ik de dakkoffer bovenop had, over een paar grindwegen moest rijden en lange stukken open weg moest racen. Ik heb nog geen reden gevonden om spijt te hebben van de beslissing om hem te houden, maar ik denk dat ik over het algemeen net zo blij zou zijn geweest als ik voor de GLA250 was gegaan.
Ik dacht dat er hier (of op een ander forum) een doe-het-zelf-handleiding was over hoe je de trekhaak op de GLA 45 kunt laten passen. Het vereist een paar kleine aanpassingen.

#14 ·
Over het algemeen ben ik het er wel mee eens dat er veel mensen zijn voor wie de 250 een betere auto zou zijn, maar er is geen reden om de juiste cijfers niet op een objectieve manier te gebruiken. In werkelijkheid zijn deze auto's gericht op verschillende kopers. Ik heb geen interesse in de 250, niet dat er iets mis mee is, maar het is een antwoord op een vraag die ik nooit heb gesteld. MB zei dat de verwachte verkoop van de 45 als een tweede speelgoedauto zal zijn die een bescheiden nut heeft en dat lijkt overeen te komen met wat ik eigenaren over hun 45 hoor zeggen. Ze kochten hem niet om offroad te gaan en boodschappen te halen, enzovoort, ze kochten hem omdat het leuk was zonder helemaal onpraktisch te zijn.

#15 ·
Ik behoor tot de demografie waarop MB de GLA 45 richt:
Eind veertig, geen gezinswagen of sneeuwterrein vereist - heb een leuke weg / snelle track car nodig.
Voor mijn doel is het geweldig.
Als dat je doel is, zijn er niet een paar verschillen tussen de twee...
het is enorm... andere motor... transmissiekoeling, remmen etc. verschillende slimme verborgen voordelen voor het blote oog.
Maar nogmaals, ik ben net op het circuit geweest (een andere thread) en deze auto is gebouwd om HARD te worden geduwd.
Niet één keer is er iets oververhit of heeft het me in de steek gelaten... omdat het hiervoor is gebouwd...
En dat is mijn doel.
Zoals Boris zegt, als dat niet je alles is, dan is er veel dat je met de gla 250 kunt doen om veel
andere gebieden te bestrijken waar mijn AMG niet zal komen...
Ik heb net een Willall Racing System in mijn 45 geplaatst en pomp nu 450 PK uit! (Een andere thread binnenkort)
Maar dat is mijn einddoel, de rondetijden...
Veel succes met je keuze, hoe dan ook, die driepuntige ster ziet er geweldig uit, ongeacht de kofferbakbadge ��

• Like
Reactions: timbo
#16 ·
Aan het eind van de dag is het gewoon niet hetzelfde. Doet me denken aan de airco in mijn 911 van vroeger. Aftermarket Rube Goldberg-constructies zijn nooit helemaal bevredigend.

De GLA45 AMG is een sportwagen, punt. Het kan me niet schelen hoe hij eruitziet, ik zal de broek van een Boxster S in elke rijsituatie verslaan en niemand, nergens zal het oneens zijn dat een BS (er zit een woordspeling in) een sportwagen is.

Als je een 45 rijdt, begin je met een grijns op je gezicht en dat maakt uiteindelijk plaats voor schaterlachen. Dit komt omdat deze auto is gebouwd om te rijden, gewoon te rijden, snel te rijden, strakke bochten te nemen. Hij heeft bijna een swagger. Ik denk niet dat je dat zult krijgen met de Goldberg-aanpak.

Dat gezegd hebbende, als je het equivalent van een GLA45 AMG met offroad-voordelen uit een GLA250 kunt knutselen, ga ervoor.

Nog een ding, geen AMG-zegel op de sleutel, of waar dan ook.

#19 ·
De 45 is meer visceraal, je stapt in en de besturing voelt strakker en directer aan, het gaspedaal is gevoeliger en reageert sneller, de remmen..., de ophanging.... etc.
De 250 stap je in en kunt erin rijden zonder na te denken, hij trekt weg vanaf stilstand zonder het drama van de 45, hij zweeft over kuilen.
Beide zijn mooi en rijden goed.
Helaas hebben de nieuwe een lift van 6 inch voor de stoelen en rollen in bochten, lol

#21 ·
Eens 100% met wat Elroy zei - GLA45 heeft geweldig geluid (uitlaat/luidspreker, maakt niet uit), besturing is precies/voelt precies goed aan (proefgereden met GLC43, besturing is te licht voor een SUV), het gaspedaal is AMG-afgesteld, zeer responsief, de AMG-rem is krachtig, het uiterlijk is gemener/scherper dan de niet-AMG. Over het algemeen is de GLA45 een sportwagen, prestatiegericht (motor, transmissie, ophanging), ongeacht hoeveel je je GLA250 hebt getuned, het is nog steeds geen one-man-one-engine AMG. Als je prioriteit bodemvrijheid/offroaden is, ga dan voor de GLA250. Als je prioriteit leuk rijden is, is de GLA45 de juiste keuze.

#23 ·
In 2004 kocht ik een Subaru Impreza WRX. Dit was geen Sti. Ik heb 17 prachtige jaren met deze auto doorgebracht en hem zo verbouwd dat, behalve de carrosserie, niets meer origineel was. Toen reed ik in februari met de huidige Sti en de 2019 GLA 45. Ik had mijn WRX veel sneller gemaakt dan de huidige STI. Ik had zijn versnellingsbak geëvenaard. Ik kon niet eens in de buurt komen van de manier waarop de huidige Sti van rijstrook wisselt, de manier waarop hij de bochten neemt zonder te crashen bij oneffenheden in de weg, zoals mijn WRX had. Ik kwam dicht in de buurt van het evenaren van de remmen, maar was er nog niet. Kortom, deze keer kocht ik de AMG, niet om iets te verbouwen en te proberen... na verloop van tijd... de AMG te verbeteren.

#24 ·
In 2004 kocht ik een Subaru Impreza WRX.
dit was geen Sti.
Ik heb 17 prachtige jaren met deze auto doorgebracht en hem zodanig aangepast dat, afgezien van de carrosserie, niets meer origineel was.
Toen reed ik in februari met de huidige Sti en de 2019 GLA 45.
Ik had mijn WRX veel sneller gemaakt dan de huidige STI, en aanzienlijk. Ik had zijn versnellingsbak geëvenaard.
Ik kon niet eens in de buurt komen van de manier waarop de huidige Sti van rijstrook wisselt, de manier waarop hij de bochten neemt zonder rond oneffenheden in de weg te crashen, zoals mijn WRX had gedaan.
Ik kwam dicht in de buurt van de remmen, maar was er nog niet.

Kortom, deze keer kocht ik de AMG, niet om iets te modificeren en te proberen... na verloop van tijd... de AMG te verbeteren.
26827

Hehe

Deze man heeft 35K OEM uitgegeven, als de DD voor LMP-coureur G. Bonilla,
Hij stierf bij 96K met 5e poort brandstof, en met een GTX2867, alle andere onderdelen, en een mooi audiopakket

De tijden veranderen
Ik controleer niet eens de olie op de 45,.... Daar heb ik nu mensen voor 😙