Mercedes-Benz GLA Forum banner

Dashcam

3.6K views 6 replies 6 participants last post by  Hobekhnu  
#1 ·
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke dashcam en vroeg me af wat de leden hier hebben gekozen en waarom.
Ik heb er een nodig die redelijk onopvallend is, maar zowel vooruit als achteruit opneemt. Ik denk na over hoe ik hem van stroom kan voorzien en een kabel naar de achteruitrijcamera kan leggen, en was in de verleiding gebracht door een spiegeltype, maar weet het niet zeker.
Voorheen had ik de gebruikelijke goedkope, merkloze raambevestigingen die niet lang meegingen!
Hoe dan ook, alle suggesties worden gewaardeerd!

#2 ·
Ik (en een paar andere deelnemers hier) heb de FitCamX geĂŻnstalleerd. De mijne is alleen naar voren gericht, maar ik geloof dat ze nu een combo-unit maken. Er zijn een paar beoordelingen en discussies over deze unit hier:

Het verkooppunt voor mij is hoe discreet het is. Tenzij je er echt naar zoekt, besef je niet dat er een dashcam is.

Ik ben nog steeds van plan om iets anders achterin te plaatsen en ik zie geen voordeel in het integreren ervan. Nogmaals, ik wil iets onopvallends.

Het grappige van een dashcam is dat je nooit weet wanneer je hem nodig hebt, dus het is geweldig om hem er de hele tijd te hebben. Het huis van mijn buurman werd beroofd en er was een venster van ~2 uur waarin het gebeurd kon zijn. De auto van mijn man stond op straat in "parkeermodus" (het is een doodlopende weg, dus we hebben niet veel verkeer). De politie was hier om aangifte te doen voor onze buurman en vroeg ons of we iets hadden gezien (dat hadden we niet), maar we dachten: "hé! misschien staat er iets op de dashcam" en jawel, zijn dashcam had de beweging geregistreerd toen een auto---de enige auto in de periode van 2 uur---voorbijreed. De politie liet het kenteken controleren en na heel veel goed speurwerk en huiszoekingsbevelen rolden ze een bende van inbraak/fraude/telefoonfraude op die zich over 3 staten uitstrekte!

Wanneer mensen misdaden melden op Nextdoor of Ring en proberen te achterhalen of iemand iets heeft gezien, meng ik me altijd met: "Zeg tegen mensen dat ze hun dashcams moeten controleren!"

#4 ·
Ik gebruik Viofo A129 Plus Duo. Zeer goede camera, vooral voor de prijs. Alle dezelfde functies als de duurdere merken, behalve cloudopslag en bestuurdersassistentie (die toch vaak niet goed werken). Ik zou het merk Viofo ten zeerste aanbevelen, ze zijn verkrijgbaar bij Amazon of blackboxmycar.com en de recensies zijn goed. We hebben er 3, geen enkele heeft problemen die niet konden worden opgelost.

#5 ·
Wees voorzichtig met wat je koopt, veel merken, vooral op Amazon, stellen de mogelijkheden van hun producten verkeerd voor. De meeste mensen weten niet eens waarom ze het doen, maar een nadere blik op de hardware en beeldsensoren die ze gebruiken, onthult dat de videokwaliteiten die ze claimen vaak niet eens mogelijk zijn op die sensoren of dat ze de beelden kunstmatig interpoleren met software, wat kwaliteitsverlies en vervorming veroorzaakt. Dat kan het verschil zijn tussen het vastleggen van iemands kenteken of niet.

Vortex Radar op YouTube heeft veel goede informatie over dashcams en een aantal goede, onbevooroordeelde beoordelingen en aanbevelingen. Ik kocht de Viofo nadat ik mijn onderzoek had gedaan via zijn kanaal en anderen.

#6 ·
Om alle goede redenen die hierboven zijn genoemd, kan het kiezen van een goede dashcam een behoorlijke uitdaging zijn. Omdat er zoveel merken zijn met combinaties van functies (ervan uitgaande dat ze allemaal werken zoals geadverteerd), kan wat goed voor u is, sterk variëren, afhankelijk van hoe u het wilt gebruiken. Een mijnenveld voor iedereen die de neiging heeft om aan analyseverlamming te lijden o_O

Een paar soms over het hoofd geziene addertjes onder het gras lijken te zijn: hoe gemakkelijk is het om de videobeelden te kopiëren/op te halen wanneer dat nodig is en overmatige leegloop van de autoaccu.

#7 · (Edited)
Ik heb er een paar geprobeerd op mijn vorige auto, waaronder Nextbase, maar koos uiteindelijk voor de Mercylion Mercedes dashcam. De camera zit netjes achter de achteruitkijkspiegel en is nauwelijks merkbaar. De videokwaliteit is top, en hij neemt zelfs op als de auto geparkeerd staat, wat een groot pluspunt is. De installatie was een fluitje van een cent en er was geen noodzaak om met de bedrading van de auto te knoeien.