Mercedes-Benz GLA Forum banner

Uitgebreide installatiegids voor parkeersensoren

1 reading
15K views 3 replies 2 participants last post by  RKN GLA  
#1 ·
Ik heb aftermarket parkeersensoren in mijn GLA laten installeren door de dealer, omdat ik destijds een nieuwe bestuurder was en ik wist dat reparaties aan de auto duur zouden zijn. Ze zijn behoorlijk nuttig geweest, ondanks dat ze onderweg wat problemen veroorzaakten, en ik kan je nu allemaal vertellen hoe je aftermarket sensoren (voor+achter) voor je GLA kunt installeren nadat ik de problemen zelf heb opgelost.

Ten eerste moet je een kit vinden die voor je auto werkt. Koop een kwaliteitsproduct, want het is nodig om de bumpers te verwijderen om ze te installeren of te vervangen, dus je wilt de kans op dit probleem minimaliseren. De installateur heeft EchoMaster-sensoren op mijn auto geplaatst, die voor het grootste deel goed zijn, maar de voorste sensoren vertrouwen op CANBUS-gegevens van de OBD, wat een code veroorzaakt en voorkomt dat de Mercedes Me Connect-services functioneren, omdat de auto denkt dat hij zich in de diagnose bevindt. Ik raad aan om een ander systeem te nemen, zoals de hieronder vermelde.
MidCity Engineering maakt een kit die specifiek is voor Mercedes-Benz, of als je in Europa bent, maakt een bedrijf genaamd Braybrooks in het VK er ook een paar. Ik zou deze aanraden, of de flush mount sensorset van Rydeen lijkt erg op OEM. De meest OEM-oplossing is verkrijgbaar bij David Gold op rollingtones.info. Ze worden door dezelfde leverancier als Mercedes gemaakt en werken precies hetzelfde als het fabriekssysteem, minus de automatische parkeerfunctie. Dit zijn mijn aanbevelingen omdat ze het beste zijn, maar als de kosten te hoog zijn of je iets anders wilt, zijn de andere opties je beste gok.

Voor
Test de sensoren voordat je met de installatie begint, want dit is een permanente wijziging.
1. Zoals hierboven vermeld, verwijder de voorbumper om de sensoren te installeren. Er zijn een paar video's op YouTube voor.
Problemen met mijn GLA45 AMG Panamericana Grill Installatie
2. Zoek de markeringen voor de fabriekssensoren in de buurt van de mistlampen op niet-AMG/AMG-pakketmodellen of de imitatie sensoren op de AMG-lijnmodellen. Je kunt je buitensensoren op deze locaties plaatsen, of op de AMG's kun je het kleine stukje plastic voor de valse sensoren verwijderen en je aftermarket sensorsensor in dat gat plaatsen om te voorkomen dat je iets boort en om de OEM-sluipigheid te vergroten.

3. De middensensoren moeten idealiter in de onderste grille worden geplaatst om interferentie met Collision Radar te voorkomen. De installateur voor mijn auto heeft ze in de bumper geplaatst, vlak bij de radarsensoren, wat geen problemen heeft veroorzaakt zolang de parkeersensoren tijdens het rijden uitstaan, maar wordt niet aanbevolen. Daarom is een kwalitatief, automatisch geactiveerd systeem cruciaal om interferentie te voorkomen en te functioneren als een OEM-product.

4. Markeer en boor de gaten. Wees voorzichtig in deze stap om fouten of scheuren in de bumper te voorkomen. BOOR NIET met de bumper op de auto, want je kunt gemakkelijk bedrading of andere componenten beschadigen die zich in de buurt achter de bumper bevinden.

5. Plaats sensoren en leid bedrading in de cabine. Bescherm de draden op zijn minst met plastic loom of stoffen tape. Betreed de auto via de grommet aan de passagierskant. Er zijn berichten hierover in andere delen van het forum.

6. Geef je sensoren stroom met geschakelde 12V en sluit de benodigde signaaldraden voor CANBUS aan volgens de instructies van je kit. Gebruik de OBD NIET, want dit veroorzaakt fouten. Ga naar een CAN-blok in de auto of volg de kitinstructies. 12V kan worden gevonden met behulp van een zekeringkraan, maar als je ervoor kiest om te splitsen, zou ik afraden om de 12V sigarettenaansteker/aux-stekker te gebruiken, aangezien dit een permanente installatie is en meerdere apparaten die op deze stekker worden aangesloten, ervoor kunnen zorgen dat de zekering doorbrandt. Ik geloof dat het een zekering van 10-15 ampère is en veel sensoren draaien op 5-7 ampère, dus je zult een aanzienlijke hoeveelheid van je capaciteit ervoor gebruiken. Om het eenvoudig te houden, zoek je de kleine zwarte draad met een groene streep in de bundel draden die naar de zekeringkast leiden en gebruik je die voor geschakeld. Dit is wat mijn installateur deed. Als alternatief kan de rode draad achter de radio 12V geschakeld zijn en kan deze worden gebruikt als relais-trigger of stroombron. Ik zou echter een zekeringkraan aanbevelen om problemen in de toekomst te voorkomen of om de stroomvoorziening gemakkelijk te verwijderen.

6. Monteer de module en sluit de sensoren aan. Mijn module was gemonteerd onder de middenconsole, onder de verwarmingsknoppen. Je kunt dit gebied gemakkelijk bereiken door de middenconsole in 5 minuten of minder uit elkaar te halen.

7. Monteer de auto opnieuw nadat je het systeem hebt getest. Voeg de gebruikershandleiding toe aan je verzameling handleidingen voor je referentie en de volgende eigenaar, of voor de dealer om correct opnieuw te installeren na onderhoud/bumpervervanging na een ongeval.

Achter
Het achtersysteem is een ingewikkeldere installatie omdat je toegang nodig hebt tot het achteruitrijlichtvermogen of -signaal om een relais te activeren. Je hebt 2 opties; demonteer de achterklep en vind de achteruitrijlichtdraad, of 2, verwijder de radio en vind de achteruitrijtrigger voor de head unit om de achteruitrijcamera te activeren. Beide opties zijn vrij ingewikkeld, maar de radio-optie duurt langer omdat je een draad helemaal naar de voorkant van de auto moet leggen, maar het vermindert het risico dat je iets breekt, omdat de achterklep een pijn is om te demonteren. Ik zal naar de achterste optie verwijzen, want dat is waarschijnlijk wat de meeste mensen zullen doen en dat is wat ik heb gezien.
2017 Mercedes Benz GLA250 Trunk Panel Verwijdering en Installatie
Hoe je een achteruitrijcamera kunt plaatsen op een Mercedes-Benz A-Klasse W176 2012-2018

1. Als je LED-achteruitrijlichten hebt, heb je een CANBUS H7 nodig om fouten te elimineren. Als je geen LED's hebt, zou het goed moeten zijn, of je kunt een relais gebruiken om je sensoren van stroom te voorzien. Ik zal hieronder een video linken voor achteruitrijlichtvermogen (niet-LED). Ik heb LED's, dus ik heb de CANBUS. Heb er nog nooit problemen mee gehad, dus ik zou dit aanraden.
Sluit de achteruitrijcamera CORRECT aan op het achteruitrijlicht op ELKE auto

2. Je moet de bumper verwijderen om de sensoren te installeren. Referentievideo. Zoek de markeringen voor fabriekssensoren op de achterbumper. GLA heeft geen dummy-sensoren, dus boren is noodzakelijk voor elk model. Er is een grommet om de draden in de kofferbak van de auto te leiden, en ik zou ook aanraden om deze draden te laten slingeren.
Mercedes GLA: Hoe de achterbumper te verwijderen

3. Zodra je in de kofferbak bent, zoek je een plek voor je module. Er is een toegangspaneel aan de zijkant van de kofferbak met een klein handvat om te draaien en te openen. Je kunt de module en bedrading daar bewaren.

4. Om de stroomdraad naar het achteruitrijlicht te leiden, moet je de weerstripping verwijderen, de clips van het plastic zijpaneel losmaken, deze naar de hemelbekleding leiden, door de rubberen slangen die draden naar de binnenkant van de klep hebben. Geen gemakkelijkere manier. Zorg ervoor dat je de draad diep in de opening steekt waar de weerstripping komt om ervoor te zorgen dat de afdichting volledig terugkomt, aangezien waterindringing veel van de dure elektronica in de auto zal beschadigen en niet wordt gegarandeerd.
2017 Mercedes Benz GLA250 Achtermistlicht en Achteruitrijlicht Vervanging
2017 Mercedes Benz GLA250 Remlicht Vervanging en Achterlicht Installatie

5. Start nu de auto en zet hem in de achteruit. Zorg ervoor dat het systeem werkt en dat er geen fouten optreden voor de achteruitrijlichten. Als er een fout optreedt, controleer dan je aansluitingen en zorg ervoor dat je alles correct hebt bedraad. Als om de een of andere reden de CANBUS niet werkt op je auto, kun je een relaissysteem gebruiken om signaal van de achteruitrijlichten en stroom van de achterste 12V-aansluiting te krijgen. Je kunt de achterste 12V gebruiken omdat deze meestal alleen in gebruik is als de auto geparkeerd staat en je alleen stroom daaruit trekt als de auto in de achteruit staat. Dit mag echter niet je primaire stroombron zijn, probeer de CANBUS te gebruiken omdat dit de eenvoudigste en schoonste methode is.

7. Monteer de auto opnieuw en observeer de sensorfunctie de komende dagen om ervoor te zorgen dat er geen fouten of interferentie optreden. Als je sensoren interfereren met andere voertuigfuncties, heb je mogelijk een andere kit nodig. Degene die ik heb voorgesteld, zullen hoogstwaarschijnlijk het beste werken en zijn ontworpen voor Mercedes, met uitzondering van de Rydeen.

#3 ·
Hoe werken de nabijheidsindicatoren? Op het OE-systeem heb je twee balken: één voor op het dashboard en één achteraan bovenaan de achterklep om je te vertellen hoe dicht je bij iets in de buurt komt, plus een afbeelding op de achteruitrijcamera. Iets dergelijks hiermee of schreeuwen de sensoren gewoon tegen je?

#4 ·
Hoe werken de nabijheidsindicatoren? Op het OE-systeem heb je twee balken... één voor op het dashboard en één achteraan bovenaan de achterklep om je te vertellen hoe dicht je bij iets bent om iets te raken, plus een afbeelding op de achteruitrijcamera. Iets dergelijks hiermee of schreeuwen de sensoren gewoon tegen je?
Ja, ik heb twee displays geĂŻnstalleerd, beide op de originele locaties. Ik heb geen foto's toegevoegd omdat er een limiet was aan het aantal dat ik kon toevoegen. Afhankelijk van welk systeem je koopt, kunnen er wel of geen displays zijn. Al mijn aanbevelingen hebben ze en ze zien er allemaal uit als OE-displays.
Er is geen afbeelding op de achteruitrijcamera omdat dit een universeel aftermarket-systeem is, maar Rydeen heeft een interface waarmee een afstandsweergave op uw scherm kan verschijnen. Ik weet niet zeker of het voor Mercedes werkt, maar ik weet zeker dat het er niet uitziet als het OE-diagram.