Heb net een cilinderkopvervanging gehad bij 20.800 mijl op mijn 2021 GLA 250. Wat is hier aan de hand?
Steve Thomas
Steve Thomas
2021 amg gla 35... 30.000 klm ( am in Canada) roughly 18.000 miles same deal no compression cylinder head gone. 25 Days to get done . But I must say my dealer gave me a nice glc 300 loaner. Just for the star brand and Amg am not to happy am glad I lease this vehicle so once its up I will not get the star brand I try something else.Just had a cylinder head replacement at 20,800 miles on my 2021 GLA 250. Whats up with this. Steve Thomas
Ik heb letterlijk net hetzelfde probleem gehad! De mijne heeft 34K... het lijkt erop dat het ons uiteindelijk allemaal krijgt :'( nu ben ik bang dat er meer problemen zullen zijn.Hallo allemaal, ik ben net lid geworden na onderzoek te hebben gedaan en dit bericht te hebben gevonden. Ik kwam er net achter dat mijn 2021 GLA met ongeveer 29.000 mijl een slechte cilinderkop heeft. Het controlelampje van de motor ging branden met een onregelmatig stationair toerental, het leek zichzelf te corrigeren, maar het controlelampje van de motor bleef branden, dus ik maakte een afspraak voor service, twee dagen voor het ophalen door mijn lokale Benz-dealer ging het lampje uit. Gelukkig heb ik de afspraak niet geannuleerd, mijn MB-monteur belde later die dag en meldde dat mijn auto een druktest had doorstaan, twee cilinders met slechte compressie. Het onderdeel bevindt zich aan de oostkust, dus ik zou mijn auto over ongeveer twee weken terug moeten hebben. Ik houd iedereen op de hoogte... Ik hoop dat ik een goede motortechnicus krijg...
Welkom op het forum. Sorry om te horen van uw probleem.Ik heb een 2021 GLA 250 en mijn motorlampje ging aan en ging toen weer uit. Een paar weken later ging de motor weer aan en ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer. Nou, de cilinderkop begeeft het en ik rijd nu in een leenauto. (21k mijl) Ik lease het voertuig, maar wil van de lease af en in een andere auto geplaatst worden omdat ik deze SUV niet vertrouw op de weg. Kan ik van de lease af?
Wat is er inderdaad aan de hand met die BS!!!Net een cilinderkopvervanging gehad bij 20.800 mijl op mijn 2021 GLA 250. Wat is er aan de hand?
Steve Thomas
Oh nee.. vertel me dat niet!.. Dat is mijn exacte zorg. Mijn auto staat momenteel bij de dealer om de cilinderkop te laten vervangen. { 2021 GLB250 slechts 21.000 }. Ik denk niet dat het hetzelfde zal zijn na die uitgebreide reparatieJullie zullen dit niet geloven, ze hebben de cilinderkop vervangen en oh my god, de auto is slechter en maakt nu dit rare geluid als een klik-klak. Ze hebben hem vanochtend opgehaald. Ik weet niet hoe ik de video van het geluid moet uploaden??
Ik ook. Auto nu in de werkplaats. 12.300 mijl. Dit is waanzin!Net een cilinderkopvervanging gehad bij 20.800 mijl op mijn 2021 GLA 250. Wat is hier aan de hand?
Steve Thomas
Ik ook, Steve. Ik heb een GLA250 uit 2022. Het lampje ging branden bij bijna exact dezelfde kilometerstand. Ik ben net geĂŻnformeerd dat ik een cilinderkop moet vervangen.Net een cilinderkop vervangen bij 20.800 mijl op mijn 2021 GLA 250. Wat is hier aan de hand?
Steve Thomas
Wow, de mijne (GLA 35 AMG) is net binnengebracht voor een nieuwe cilinderkop bij 11000 mijl. Zorgwekkend om te vernemen dat het een bekend probleem is en het kan twee weken duren om het op te lossen.Steve,
Ik ben beter af dan jij. De mijne ging erin bij 16.400 mijl voor een vervanging. Het is de tweede bij deze dealer. Ze gaven me een leenauto. Onderdelen zijn in de staten. Zodra alles arriveert, zeggen ze dat het een proces van 2 weken zal zijn. Dit is mijn eerste lease en ik ben blij dat ik heb geleased.
Mijn lokale dealer nam mijn auto zaterdag in en wilde hem maandag koud bekijken. Maandag nadat ze zeiden dat ze de cilinderkop moesten vervangen. Ze zeiden dat het maar een paar dagen zou duren, ik denk dat er onderdelen beschikbaar zijn. 2 jaar oud met 20k mijl... had het probleem al een tijdje en bracht hem vorige maand zelfs voor onderhoud, maar ze merkten niets op.Kreeg net hetzelfde nieuws over mijn 2020 MB GLB 4matic @22k mijl. Ze zeiden dat het 4-6 weken duurt om de cilinderkop uit Duitsland te krijgen. Blij dat ze me een leenauto gaven, maar met deze mechanische fout en alle veiligheidsterugroepacties moet ik zeggen dat ik denk dat ik niet met MB doorga.
Welkom, spijt te horen. "had het probleem al een tijdje en bracht hem vorige maand zelfs voor onderhoud, maar ze merkten niets." dit is een ENORME rode vlag. De technicus had de auto onmiddellijk moeten scannen nadat hij een controlelampje van de motor had gezien, en ik geloof dat het de procedure is om de auto sowieso te scannen tijdens een onderhoudsbeurt. Hoe ze zoiets over het hoofd hebben gezien, is gek, misschien wilden ze er gewoon niet mee omgaan.Mijn lokale dealer nam mijn auto zaterdag in en wilde hem maandag koud bekijken. Maandag nadat ze zeiden dat ze de cilinderkop moeten vervangen. Ze zeiden dat het maar een paar dagen zou duren, ik denk dat onderdelen beschikbaar zijn. 2 jaar oud met 20.000 mijl... had het probleem al een tijdje en bracht hem vorige maand zelfs voor onderhoud, maar ze merkten niets.
Ik had geen "controlelampje", hij liep vreemd en onregelmatig en was luidruchtig als de motor koud was…. Ik zou het gehaat hebben om te zien hoe hij in andere gebieden liep, ik woon in Tampa/OrlandoWelkom, spijt te horen. "had het probleem al een tijdje en heb hem vorige maand zelfs voor service weggebracht, maar ze hebben niets gemerkt." dit is een ENORME rode vlag. De technicus had de auto onmiddellijk moeten scannen nadat hij een controlelampje van de motor had gezien, en ik geloof dat het sowieso de procedure is om de auto te scannen tijdens een servicebeurt. Hoe ze zoiets over het hoofd hebben gezien, is gek, misschien wilden ze er gewoon niet mee omgaan.