Mercedes-Benz GLA Forum banner

2018 GLA 250 Trekhaak en bedrading

1 reading
11K views 3 replies 2 participants last post by  Wayne  
#1 · (Edited)
Ik heb onlangs een trekhaak en de benodigde bedrading in mijn 2018 GLA 250 geïnstalleerd.
Image

Image

Image

Ik zal de details van de installatie van de CURT 13197 Class 3 trekhaak, 2-inch ontvanger (van Amazon) niet herhalen, aangezien de installatieprocedure goed wordt beschreven in de instructies en er veel goede YouTube-video's zijn over het verwijderen van de achterlichten en de bumper van de GLA 250. Je zult ook de uitlaat en het hitteschild tijdelijk moeten laten zakken. Ik moest een klein stukje uit de bumper knippen om weer over de trekhaak te passen. Vanwege zorgen over waterinfiltratie die op internet werden aangetroffen, heb ik ook het gebied afgedicht waar de metalen bumper en de trekhaak weer in de GLA worden geschroefd. Met een goede monteurvriend en wat gereedschap zou dit ongeveer twee uur moeten duren. Dit is alles wat nodig was voor een op de trekhaak gemonteerde fietsenrek zoals de geweldige afgebeelde YAKIMA - Ridgeback Tilt-Away Hitch Bike Rack, 4 Bike Capacity (Amazon).

Ongeveer anderhalf jaar later besloot ik een jetski (Waverunner, Personal Water Craft, PWC) te slepen. Ik kocht de volgende accessoires (opnieuw op Amazon):
  • CURT 59496 Weerbestendige, aangedreven 3-naar-2-draads splice-in aanhangwagen achterlicht converter kit, 4-pins bedradingsharnas
  • CURT Class 3 trekhaak kogelmontage, past op 2-inch ontvanger, 1-inch gat, 4-inch verhoging
  • Trekhaakkogel
  • Trekhaakpen
  • Trekhaakspanner
Image

Image

Image

#2 ·
Het aansluiten van de aanhangerkabelboom was mijn grootste zorg. Het was echter het gemakkelijkste deel, zo bleek.

De CURT 59496 Powered 3-to-2-Wire Splice-in Trailer Tail Light Converter Kit, 4-Pin Wiring Harness heeft de volgende kabels:

Voertuigzijde

GROEN - aansluiten op het rechter knipperlicht van de GLA - zwart-groene draad

GEEL - aansluiten op het linker knipperlicht van de GLA - zwart-gele draad
BRUIN - aansluiten op het rechter achterlicht van de GLA - zwart-grijze draad
ROOD - aansluiten op het rechter remlicht van de GLA - geel-witte draad

WIT - GLA-aarde aansluiten - elke metalen schroef
ZWART - aansluiten op GLA 12V - zwart-witte draad van de achterste stroomaansluiting

Ik heb de verbindingen gesoldeerd. U kunt de meegeleverde hardware of draadmoeren kiezen.
Leid de groene draad naar het rechter knipperlicht VOORDAT u de verbinding maakt!
Ik heb ook de meegeleverde zekering (rood) tussen de voedingsadapter en de zwarte CURT-voedingskabel geplaatst.
Omdat ik zelden een aanhanger zal trekken, bewaar ik de connector in de kofferbak en haal ik hem alleen tevoorschijn als dat nodig is. Als u de bedrading tegelijkertijd met de trekhaak installeert, kunt u proberen deze door de bumper te leiden. Mogelijk hebt u daarvoor extra onderdelen nodig en kan boren vereist zijn.

Hier zijn foto's van de bedrading:

CURT 59496 Powered 3-to-2-Wire Splice-in Trailer Tail Light Converter Kit, 4-Pin Wiring Harness
Image

De groene draad leggen (stap 1)
Image

De groene draad leggen (stap 2)
Image

De groene draad aansluiten op het rechterlicht (stap 3)
Image

De groene draad wegwerken (stap 4)
Image

Geel, rode en bruine draadverbinding met het linkerlicht
Image

Aardedraad
Image

12V-draad met zekering. De voeding is rechtsboven te zien.
Image

Alles weggewerkt. Zie de voeding weer rechtsboven.
Image

Dit werkt voor mij. U kunt de kabel eventueel door of onder de bumper leiden voor een permanente instelling.
Image