Mercedes-Benz GLA Forum banner
Status
Not open for further replies.

2015 GLA250 4matic differentieel defect bij 36K!!

1 reading
33K views 38 replies 16 participants last post by  RKN GLA  
#1 · (Edited)
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4 matic gekocht met 36.000 km in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een Carfax-rapport laten uitvoeren en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en -aanbevelingen. Dit alles bij de MB-dealer waar hij is gekocht en onderhouden. MB Erkend Dealer.
Onlangs hoorde ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik bracht hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose dat de achterdifferentieel vervangen moet worden omdat het versleten is. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36.000 km een slijtage van die omvang heeft? MB zei dat de garantie het niet meer dekt en de klus kost meer dan $ 4.000!
Nog andere gedachten? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet.

#2 · (Edited)
U citeert een uitstekende staat bij aankoop, maar de waarheid is dat u echt geen manier hebt om te weten hoe de oorspronkelijke bestuurder het voertuig heeft behandeld en/of onderhouden, tenzij het differentieel is gedemonteerd en geïnspecteerd toen u het kocht, wat natuurlijk zelden gebeurt. Hoewel ongebruikelijk bij 36.000 mijl, is het heel goed mogelijk dat er slijtage was aan het differentieel, waardoor nu onderhoud nodig is. U kunt een second opinion vragen bij een andere dealer of een goede onafhankelijke garage. Dit soort slijtage is meestal zeer duidelijk wanneer het wordt geopend.

Houd er rekening mee dat de meeste garanties gebaseerd zijn op kilometers of tijd, afhankelijk van wat het eerst komt, en u heeft een model uit 2015.

Het spijt me te horen van uw kwaal en de Benz-typische kosten. De zilveren rand is dat u een grondig gereviseerd differentieel zult hebben.

Save
#3 ·
Het is helemaal waar. Ik ben bang dat daarna een Transmissie of differentieel kwam 🤷🏻‍♂️. Niemand weet het. Zoals een loterijspel, misschien heb ik het winnende lot gekocht🤣, Laten we positief blijven.. ik ga voor second opinions. Ik zal u op de hoogte houden.. een andere zaak als het mogelijk is om het te repareren in plaats van het te vervangen.. Hoe zit het daarmee?

#35 ·
Update. Ik heb de differentieel solenoïde losgekoppeld en alle geluiden en schrapen verdwenen.. het is officieel een nieuwe diff.. gelukkig lukt het me om de kosten te verlagen... zal op de hoogte blijven
Ik heb de achterste differentieel solenoïde op mijn 2015 GLA 250 ongeveer 5 duizend mijl geleden losgekoppeld. Het duurde minder dan 5 minuten, is het nu een voorwielaandrijving? Het loopt geweldig en geen lawaai! Het is een onbekende voor toekomstig rijden zonder 4matic? Dit is een veelvoorkomend probleem van veel GLA-eigenaren, maar geen terugroepactie van Mercedes?

#5 ·
Ik heb een F250 die een intermitterend schrapend geluid maakte dat verschrikkelijk was. Was het een wiellager aan de voorkant? Een achterste remblok dat aanloopt? Geluiden worden overgedragen in een voertuig. Mijn probleem werd uiteindelijk gevonden door de truck op te krikken en hem te laten draaien met 60 mph totdat het geluid verscheen. Wat was het? Het middenlager op de aandrijfas.

Als je de solenoïde loskoppelt, laat je de koppeling los. De differentieelversnellingen draaien nog steeds. De aandrijfas niet.

Met andere woorden, ik weet niet zeker welke conclusies ik moet trekken op basis van uw experiment.

Dat gezegd hebbende, hebben anderen op dit forum problemen gehad met de achterste differentieel. Het olieverversingsinterval van de AMG-differentieel is 10.000 mijl en daarna elke 20.000 mijl. Met andere woorden, veel onderhoud waardoor ik me afvraag waarom.

#7 · (Edited)
Ik heb een F250 die een intermitterend schrapend geluid maakte dat verschrikkelijk was. Was het een voorwiellager? Een achterremblok dat aanloopt? Geluiden worden overgedragen in een voertuig. Mijn probleem werd uiteindelijk gevonden door de truck op te krikken en hem met 60 mph te laten rijden totdat het geluid verscheen. Wat was het? Het middenlager op de aandrijfas.

Als je de solenoïde loskoppelt, laat je de koppeling los. De differentieelversnellingen draaien nog steeds. De aandrijfas niet.

Met andere woorden, ik weet niet zeker welke conclusies ik moet trekken op basis van uw experiment.

Dat gezegd hebbende, hebben anderen op dit forum problemen gehad met de achterdifferentieel. Het olieverversingsinterval van de AMG-differentieel is 10.000 mijl en daarna elke 20.000 mijl. Met andere woorden, veel onderhoud waardoor ik me afvraag waarom.
Ik ben niet zeker van dit alles, Wayne. Laten we beginnen met je laatste zin, correct. De achterdifferentieel, ik heb nog nooit gezien welke upgrades er zijn ten opzichte van een GLA250, ook al is er veel meer pk en koppel, altijd de reden waarom ik me afvroeg hoe upgrades van de aandrijving zouden toestaan dat differentieelonderdelen overleven (als je een 45 daadwerkelijk hebt getuned voor meer vermogen).

De vraag is dus of de auto mint was, laat de dealer zien dat de achterdifferentieel minstens één keer is onderhouden. Toen ik mijn 2015 met 18k kocht, heb ik bij 20k betaald om de achterdifferentieel en de voorste differentieel/transmissieolie/filter te laten vervangen, vergeet service A/B enzovoort.

Nu, over de aandrijfas en je opmerkingen... als hij een achterdifferentieel-solenoïde heeft losgekoppeld, weet ik niet zeker of de aandrijfas niet draait, als de auto bijvoorbeeld een situatie tegenkomt waarin AWD wordt ingeschakeld (het is normaal gesproken FWD, vooral als in eco C-modus. Hij heeft geen solenoïde aan de voorkant van de transmissie losgekoppeld, dus de aandrijfas grijpt aan en draait naar de koppeling, die waarschijnlijk is uitgeschakeld, dus geen AWD.

Dat is echter een dure reparatie, ik zal afwachten hoe dit uitpakt.

Save
#6 ·
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4 matic gekocht met 36k in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een Carfax uitgevoerd en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en aanbevelingen. Dit alles bij de MB-dealer waar hij is gekocht en onderhouden. MB Erkende Dealer.
Onlangs hoorde ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik breng hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose van het vervangen van het achterdifferentieel vanwege slijtage. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36k slijtage van die omvang heeft? MB zei dat de garantie het niet meer dekt en de klus kost meer dan $ 4k!
Nog andere gedachten? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet
Heb je ooit de levensduur en het model van de batterij gecontroleerd? Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn GLA 250 Sport/2015: Een vreemd geluid bij het achteruitrijden en een elektronische foutmelding: "Achteruitrijden niet mogelijk. Raadpleeg de werkplaats" en alleen de 2e en 4e versnelling beschikbaar. Ik ging naar de MB-werkplaats en voerde ook een Carfax uit en ontdekte dat het model van de geïnstalleerde batterij niet geschikt was voor mijn automodel. Ik heb de batterij vervangen door een model Heliar 80 Ampheres AGM 800 en het probleem was blijkbaar opgelost. Ik zal de auto in de gaten blijven houden, maar ik denk dat dat probleem niet meer zal voorkomen.
Groeten, Luiz Henrique.

#9 ·
Ik kan niet zien wat er geprogrammeerd zou worden.

Shadofax ... Toen ik mijn opmerkingen hierboven schreef, wist ik niet zeker of het achterdifferentieel bij ons was ingeschakeld. Ik wilde een probleemoplossingstechniek voorstellen, maar was niet duidelijk genoeg, of helemaal niet duidelijk. Bedankt dat je dit hebt aangegeven.

Het AMG-olieverversingsinterval voor het achterdifferentieel is veel agressiever dan de 250. Ik vermoed dat dat de zwakke schakel is. Dat gezegd hebbende, zag de olie in de mijne er altijd nieuw uit. Maar ik heb geen monster voor analyse opgestuurd en de schijn kan bedrieglijk zijn in een relatief koele omgeving. Er kan afschuiving optreden die de viscositeit beïnvloedt.

#10 ·
Ik heb een GLA 250 4matic uit 2015. Bij 50.000 km is het echte differentieel vervangen, bij 100.000 km is het achterdifferentieel vervangen en nu bij 170.000 km moet het weer vervangen worden. Ik hoop dat MB dit goedmaakt. Er is duidelijk een probleem. Mijn Honda Ridgeline uit 2007 heeft 300.000 mijl zonder grote reparaties, mijn Lexus GL470 uit 2007 heeft 160.000 mijl zonder grote reparaties en mijn VW Kever cabriolet uit 1970 rijdt nog steeds prima zonder grote reparaties.

Ik denk dat MB problemen heeft met het achterdifferentieel, vind je niet?

#25 ·
Ik heb een GLA 250 4matic uit 2015. Bij 50.000 km is het echte differentieel vervangen, bij 100.000 km is het achterdifferentieel vervangen en nu bij 170.000 km moet het weer vervangen worden. Ik hoop dat MB dit goedmaakt. Het is duidelijk dat er een probleem is. Mijn Honda Ridgeline uit 2007 heeft 300.000 mijl zonder grote reparaties, mijn Lexus GL470 uit 2007 heeft 160.000 mijl zonder grote reparaties en mijn VW Kever cabrio uit 1970 rijdt nog steeds geweldig zonder grote reparaties.

Ik denk dat MB wat problemen heeft met het achterdifferentieel, vind je niet?
Ja; @ 100.000 km heb ik problemen met de mijne.

#11 ·
Welkom. U heeft veel kilometers op uw GLA. Ik zou graag horen wat uw kosten per mijl zijn geweest en hoe het met uw onderhoud zit.

Het uitvallen van het achterdifferentieel en het schuren bij het selecteren van de achteruit lijken een probleem te zijn.

Zowel het achterdifferentieel als de transmissie hebben ingewikkelde (niet voor de hand liggende) navulvereisten. De laatste tijd vraag ik me af of er een correlatie is.

#12 ·
Standaard onderhoud per OEM. Hoewel ik mijn olieverversingen doe bij ongeveer 75% van de aanbevolen kilometerstand.

Ik heb twee sets banden en remmen rondom één keer gedaan.

Het is een geweldige auto geweest, afgezien van het achterdifferentieel. Voor mijn Ridgeline is het geweldig geweest, vergeleken met de Lexus.

#14 ·
Ik heb de gebruikte olie niet geanalyseerd, maar hij ziet er altijd schoon uit als ik hem ververs en ik verbrand geen olie tussen de verversingen.

Ik ben overgestapt van run flats naar gewone Good Year banden. Ik heb een kleine compressor die ik in mijn laadruimte bewaar voor het geval dat.

Ik vergat eerder toe te voegen dat de elektronische thermostaat defect was.

#15 ·
Thermostaten en waterpompen zijn op dit forum genoemd. En als ik het me goed herinner, een AOS (of PCV-klep als je geen Air Oil Separator wilt). Uitlaatklepfouten (gebroken veer die motorvervanging vereist) lijken het nieuwste storingspunt te zijn. Ik zal een door hitte doordrenkte bobine op een zwaar gemodificeerde 45 niet meetellen.

#16 ·
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4 matic gekocht met 36k in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een carfax uitgevoerd en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en aanbevelingen. Alles bij de MB-dealer waar hij is gekocht en onderhouden. MB Erkende Dealer.
Onlangs hoor ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik breng hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose van het vervangen van het achterdifferentieel vanwege slijtage. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36k een slijtage van die omvang heeft? MB zei dat de garantie het niet meer dekt en de klus kost meer dan $ 4.000!
Nog andere gedachten? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet.

#19 ·
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4 matic gekocht met 36k in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een Carfax uitgevoerd en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en aanbevelingen. Alles bij de MB-dealer waar hij werd gekocht en onderhouden. MB Erkende Dealer.
Onlangs hoorde ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik breng hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose van het vervangen van het achterdifferentieel vanwege slijtage. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36k een slijtage van die omvang had? MB zei dat de garantie er niet meer op van toepassing is en de klus kost meer dan $ 4k!
Nog andere gedachten? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet
Net de rekening gekregen van $ 5500 om mijn differentieel te vervangen in mijn 2015 Mercedes GLA 4matic bij 50k mijl. Monteur zegt dat het gebruikelijk is voor dit voertuig tussen de 5 en 6 jaar! Waarom zou Mercedes zo'n inferieur product maken?
susanM

#23 ·
Hallo,
ik heb ook een 2015 GLA250 4matic Edition 1 en nu bij 77.000 mijl lijkt het erop dat ik een nieuw achterdifferentieel nodig heb. Ga vandaag voor offertes, maar ik ben ERG geïnteresseerd in de class action die een andere gebruiker heeft voorgesteld. Symptomen: tussen 1-20 mph hoor en voel ik een soort kloppend geluid, alsof een zuiger overslaat, maar dan heb ik het geluid gelokaliseerd op ergens aan de achterkant van de onderkant. Mijn monteur vertelde me dat ik een nieuw differentieel nodig heb. Nu lijkt dit een vrij populair probleem te zijn met deze modellen. Heeft iemand geluk gehad om dit door MB via hun dealer te laten repareren? Zal MB het dekken? Ik woon in Chicago, alle hulp zou zeer gewaardeerd worden.
-Jacek

#31 ·
Hallo, ik heb ook een 2015 GLA250 4matic Edition 1 en nu bij 77K mijl lijkt het erop dat ik een nieuw achterdifferentieel nodig heb. Ga vandaag voor schattingen, maar ik ben ERG geïnteresseerd in de class action die een andere gebruiker heeft voorgesteld. Symptomen: tussen 1-20 mph hoor en voel ik een soort kloppend geluid, alsof een zuiger overslaat, maar toen heb ik het geluid gelokaliseerd op ergens achterin de onderkant. Mijn monteur vertelde me dat ik een nieuw differentieel nodig heb. Nu lijkt dit een vrij populair probleem te zijn met deze modellen. Heeft iemand geluk gehad om dit door MB via hun dealer te laten repareren? Zal MB het dekken? Ik woon in Chicago, alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld -Jacek
Nou, ik ben de man die er 3 heeft vervangen en net mijn 4e differentieel heeft gepland om te worden vervangen. Hoe is het je vergaan met Mercedes?

#24 ·
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4 matic gekocht met 36k in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een carfax laten uitvoeren en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en aanbevelingen. Alles bij de MB-dealer waar hij is gekocht en onderhouden. MB Erkende Dealer.
Onlangs hoorde ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik breng hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose van het vervangen van het achterdifferentieel vanwege slijtage. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36k een slijtage van die omvang had? MB zei dat de garantie het niet meer dekt en de klus kost meer dan $ 4.000!
Enige bedenkingen? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet

#27 ·
Hetzelfde is me net overkomen met mijn achterdifferentieel en ja, ze hebben me ook $5600,00 geoffreerd. Ik zag dat er een aankondiging over dit probleem met de auto's was verstuurd, maar geen terugroepactie, hoewel Mercedes weet dat dit een probleem is, dus ik zou ja zeggen tegen een class action rechtszaak! Ik ben pislink.

#28 ·
Vrouw heeft gereden maar merkte het bonken niet op tijdens het accelereren vanuit stilstand met bochten die erger werden. Ik reed er afgelopen weekend mee en wist meteen dat het het differentieel was. Gekocht in 2015 bij 50K, nu 74K. Boos over de overduidelijke rotzooi-techniek. Hoe beginnen we een collectieve rechtszaak?

#32 ·
Ik heb mijn Mercedes GLA 2015 4matic gekocht met 36k in UITSTEKENDE staat. Voordat ik hem kocht, heb ik een carfax uitgevoerd en alles was in orde! Slechts één eigenaar / alle updates en olie- en filterservices en aanbevelingen. Alles bij de MB-dealer waar hij is gekocht en onderhouden. MB Erkende Dealer. Onlangs hoorde ik een klikkend geluid van achteren en een stotteren (ik weet niet of ik het goed zeg). Dus ik breng hem daarheen voor een controle. Ze kwamen met de diagnose van het vervangen van het achterdifferentieel omdat het versleten is. Is het mogelijk dat een Mercedes bij 36k een slijtage van die omvang heeft? MB zei dat de garantie het niet meer dekt en de klus kost meer dan $ 4k! Nog andere gedachten? Als ik aan Mercedes denk, verwacht ik dat soort defecte onderdelen niet
Ja, maar MERCEDES heeft het differentieel NOOIT gedekt! De mijne ging bij $ 49K, en we betaalden bijna $ 6K om te repareren. Het gebeurt bij zoveel GLA's dat Mercedes het differentieel daadwerkelijk op voorraad heeft!

#37 ·
Zoals @RamaGLA adviseerde, heb ik zojuist mijn voertuig ingediend bij NHTSA. Ze hebben me een trackingnummer verstrekt. Ze zullen onderzoeken of dit defect een trend is. Ik veronderstel dat als er een trend wordt vastgesteld, ze verder zullen gaan met een veiligheidsterugroepactie/reparatie. Ik moedig iedereen in deze thread aan om hun probleem te melden, alstublieft. Er is hier duidelijk een trend. Maar als niemand rapporteert, zal Mercedes nooit verantwoordelijk worden gehouden voor dit probleem. Hopelijk is voor degenen die al voor reparaties hebben betaald, een vergoeding een optie. Die reparatiekosten zijn behoorlijk hoog!
Ik hoop dat dit helpt!

#38 ·
Zoals @RamaGLA adviseerde, heb ik mijn voertuig net ingediend bij NHTSA. Ze gaven me een trackingnummer. Ze zullen onderzoeken of dit defect een trend is. Ik veronderstel dat als er een trend wordt vastgesteld, ze verder zullen gaan met een veiligheidsterugroepactie/reparatie. Ik moedig iedereen in deze thread aan om hun probleem te melden, alsjeblieft. Er is hier duidelijk een trend. Maar als niemand rapporteert, zal Mercedes nooit verantwoordelijk worden gehouden voor dit probleem. Hopelijk is voor degenen die al voor reparaties hebben betaald, terugbetaling een optie. Die reparatiekosten zijn behoorlijk hoog!
Ik hoop dat dit helpt!
Ik heb het gemeld, ze hebben niets gedaan. MB weet hier al jaren van.

#39 ·
@SusanM Een paar rapporten zullen zelden iets doen om een terugroepactie te activeren. Er moet een groot aantal gevallen en rapporten worden ingediend voordat iemand officieel zelfs maar een terugroepactie overweegt. Een ongelooflijk aantal voertuigen op de weg heeft openstaande terugroepacties, bijna elk merk zal dat hebben, en terugroepacties geven prioriteit aan veiligheidsproblemen, wat dit waarschijnlijk niet zal zijn, tenzij de achterwielen van iemand blokkeren.

Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe GLA's. Bekende problemen met de cilinderkop gedurende zeer lange tijd voordat er iets werd gedaan, wat een verlengde garantie op de onderdelen was. Geen officiële terugroepacties, verplichte vervangingen, geen overheids- of juridische actie (behalve intern bij MB) over iets dat veel waarschijnlijker als een veiligheidsprobleem wordt beschouwd door overheidsinstanties.

Terwijl Takata-airbagfouten een ernstig veiligheidsprobleem waren en terugroepacties werden uitgegeven. Voor de NHTSA zijn GLA-differentiëlen eigenlijk gewoon een andere naam op de lijst in zeer kleine hoeveelheden.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.